Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig att hitta skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fiskebulle" data-source="post: 538939" data-attributes="member: 91785"><p>Ett par Mantra kanske? Inte för att jag tror det räcker. Off-pisteåkning har en tendens att ge sug efter mer och mer. Om jag vore du (vilket jag i princip var i höstas, lite större dock) så skulle jag satsa på ett par skidor med en midja på 100-110mm. Dessa brukar vara ganska rejält tilltagna på längden och dessutom krossar feta skidor det mesta i pisten när det kommer till lite 'skumpigt' före. </p><p></p><p>Vad det gäller priset så rekommenderar jag inte att du köper ett par beggade off-pisteskidor. Speciellt farligt är det med bindningar som kan fått mycket stryk utan att det syns tydligt på utsidan. Goodha gör ju billiga och bra skidor om du vill kolla in dom. De har 191'orna som skulle passa dig. </p><p>För övrigt får du nog skynda dig på om du ska köpa ett par sådana för enligt tillverkaren så kommer de att utgå ur sortimentet nästa säsong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fiskebulle, post: 538939, member: 91785"] Ett par Mantra kanske? Inte för att jag tror det räcker. Off-pisteåkning har en tendens att ge sug efter mer och mer. Om jag vore du (vilket jag i princip var i höstas, lite större dock) så skulle jag satsa på ett par skidor med en midja på 100-110mm. Dessa brukar vara ganska rejält tilltagna på längden och dessutom krossar feta skidor det mesta i pisten när det kommer till lite 'skumpigt' före. Vad det gäller priset så rekommenderar jag inte att du köper ett par beggade off-pisteskidor. Speciellt farligt är det med bindningar som kan fått mycket stryk utan att det syns tydligt på utsidan. Goodha gör ju billiga och bra skidor om du vill kolla in dom. De har 191'orna som skulle passa dig. För övrigt får du nog skynda dig på om du ska köpa ett par sådana för enligt tillverkaren så kommer de att utgå ur sortimentet nästa säsong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig att hitta skidor
Tillbaka
Topp