Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp mig att välja pistskidor med slalomskärning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="allan_sladd" data-source="post: 1068804" data-attributes="member: 138834"><p>Rapport från skidtestardagen på Vemdalsskalet den 28/12 2016:</p><p>Jag tog chansen att försöka prova mig fram till ett par kortsvängsskidor under skidtestardagen. Tanken var att de skulle fungera som komplement till mina Fischer RC4 Superior, 180 cm. Underlaget var MYCKET HÅRT.</p><p></p><p>Völkl Racetiger SC UVO, 165cm: För veka?</p><p>Fischer RC4 Superior SC, 165 cm: För veka?!</p><p>Fischer RC4 Woldcup SC, 165 cm: Nu börjar det arta sig!</p><p>Rossignol Hero Elite ST Ti, 167 cm: Inte lika bra som Fischer RC4 WC SC!</p><p></p><p>Diskussion med försäljare på Skidshopen på Skalet resulterade i att jag köpte ett par dam-race-skidor av fjolårsmodell! (Head WC Rebels i.SL RD, 156 cm med Tyrolia SYMPRO SP130). Jag åkte på dem i 6 dagar och var nöjd hela tiden. Jag försökte utforska skidornas karaktär så gott det nu gick på frusen konstsnö. Min känsla var att jag hela tiden visste var jag hade dem. Nu återstår för mig att ge dem rättvisa eftersom de med största sannolikhet klara mycket tuffare åkning än vad jag kan stå för.</p><p>/Allan Sladd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="allan_sladd, post: 1068804, member: 138834"] Rapport från skidtestardagen på Vemdalsskalet den 28/12 2016: Jag tog chansen att försöka prova mig fram till ett par kortsvängsskidor under skidtestardagen. Tanken var att de skulle fungera som komplement till mina Fischer RC4 Superior, 180 cm. Underlaget var MYCKET HÅRT. Völkl Racetiger SC UVO, 165cm: För veka? Fischer RC4 Superior SC, 165 cm: För veka?! Fischer RC4 Woldcup SC, 165 cm: Nu börjar det arta sig! Rossignol Hero Elite ST Ti, 167 cm: Inte lika bra som Fischer RC4 WC SC! Diskussion med försäljare på Skidshopen på Skalet resulterade i att jag köpte ett par dam-race-skidor av fjolårsmodell! (Head WC Rebels i.SL RD, 156 cm med Tyrolia SYMPRO SP130). Jag åkte på dem i 6 dagar och var nöjd hela tiden. Jag försökte utforska skidornas karaktär så gott det nu gick på frusen konstsnö. Min känsla var att jag hela tiden visste var jag hade dem. Nu återstår för mig att ge dem rättvisa eftersom de med största sannolikhet klara mycket tuffare åkning än vad jag kan stå för. /Allan Sladd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp mig att välja pistskidor med slalomskärning.
Tillbaka
Topp