Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp mig att välja pistskidor med slalomskärning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="allan_sladd" data-source="post: 1068891" data-attributes="member: 138834"><p>Hej Ace_DG,</p><p>Jag skrev ju det första inlägget i våras och hoppades få några förslag på lämpliga skidor, men det var ingen som ville komma med några idéer eller förslag. Eftersom jag nu gjort mitt val så återstår bara att avsluta tråden!</p><p></p><p>Men jag kan ju spåna vidare .... Senast jag köpte ett par specialslalomskidor (De hette så en gång i tiden.) var 1987 då jag kom över ett par Rossignol 4S, som jag åkte på i många år. Nu känns det som att jag nu på ålderns höst har hittat hem!</p><p>Naturligtvis var jag nyfiken på 165 cm men det vara bara 156:or som fanns i butiken. Jag hade skidorna till låns under en dag och åkte och laborerade för att hitta något negativt med den korta längden men jag hittade inget. Naturligtvis försökte jag undvika bakvikt och jag var på min vakt, när jag körde emot de vallar som jag fick tag på, men allt var hanterbart. Det var så skönt att känna att jag kunde åstadkomma önskad snökontakt från brätte till bakände. (Jag är nog en utpräglad gammal enbensåkare.) Tryck på plösen och brätten svarar! Bakvikt och bakänden svarar! Även åkning i uppkörd nyschaktad konstsnö fungerade tillfredsställande. Visserligen var det lite stumt (gokart-känsla kanske?) men man får ju inse att skidan inte är avsedd för slöåkning.</p><p></p><p>Och... Dammodellen (156 cm) torde vara mjukare än herrmodellen (165 cm), som dessutom har kortare radie, så därför kanske dammodellen passar mig bättre än herrmodellen trots den kortare längden.</p><p></p><p>Jag är i alla fall nöjd.</p><p>MVH</p><p>Allan Sladd</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="allan_sladd, post: 1068891, member: 138834"] Hej Ace_DG, Jag skrev ju det första inlägget i våras och hoppades få några förslag på lämpliga skidor, men det var ingen som ville komma med några idéer eller förslag. Eftersom jag nu gjort mitt val så återstår bara att avsluta tråden! Men jag kan ju spåna vidare .... Senast jag köpte ett par specialslalomskidor (De hette så en gång i tiden.) var 1987 då jag kom över ett par Rossignol 4S, som jag åkte på i många år. Nu känns det som att jag nu på ålderns höst har hittat hem! Naturligtvis var jag nyfiken på 165 cm men det vara bara 156:or som fanns i butiken. Jag hade skidorna till låns under en dag och åkte och laborerade för att hitta något negativt med den korta längden men jag hittade inget. Naturligtvis försökte jag undvika bakvikt och jag var på min vakt, när jag körde emot de vallar som jag fick tag på, men allt var hanterbart. Det var så skönt att känna att jag kunde åstadkomma önskad snökontakt från brätte till bakände. (Jag är nog en utpräglad gammal enbensåkare.) Tryck på plösen och brätten svarar! Bakvikt och bakänden svarar! Även åkning i uppkörd nyschaktad konstsnö fungerade tillfredsställande. Visserligen var det lite stumt (gokart-känsla kanske?) men man får ju inse att skidan inte är avsedd för slöåkning. Och... Dammodellen (156 cm) torde vara mjukare än herrmodellen (165 cm), som dessutom har kortare radie, så därför kanske dammodellen passar mig bättre än herrmodellen trots den kortare längden. Jag är i alla fall nöjd. MVH Allan Sladd [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp mig att välja pistskidor med slalomskärning.
Tillbaka
Topp