Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp mig bestämma var bindningen skall sitta
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="J-rockner" data-source="post: 450056" data-attributes="member: 74169"><p>I offpisten brukar de vara bäst att ha bakmonterat fast det skulle funka lika bra med mitt beroende på åkstilen.Men det spelar också stor skillnad på hur långa skidor du har, om är tex som mig 167 cm kort så har jag absolut inga problem med mina 176 cm långa skidor i offpisten, jag behöver inte ens tänka på att "oj nu kanske jag faller framåt" Som jag dock skulle göra med snowblades. I offpisten är det också hur man åker som spelar roll. De finns inget som säger att man ska hålla generell bakåt vikt. De är som någon skröna att man ska stå mitt på skidan hela tiden. Där håller jag inte med för i varierat underlag är de alltid bättre med bakåtvikt på skidan än framåtlut. En smaksak igen så att säga.</p><p></p><p>Och med dagens skidor brukar man förövrigt inte ramla framåt numera bygger man skidor med en lite mjukare nos för att de ska funka mer i offpisten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="J-rockner, post: 450056, member: 74169"] I offpisten brukar de vara bäst att ha bakmonterat fast det skulle funka lika bra med mitt beroende på åkstilen.Men det spelar också stor skillnad på hur långa skidor du har, om är tex som mig 167 cm kort så har jag absolut inga problem med mina 176 cm långa skidor i offpisten, jag behöver inte ens tänka på att "oj nu kanske jag faller framåt" Som jag dock skulle göra med snowblades. I offpisten är det också hur man åker som spelar roll. De finns inget som säger att man ska hålla generell bakåt vikt. De är som någon skröna att man ska stå mitt på skidan hela tiden. Där håller jag inte med för i varierat underlag är de alltid bättre med bakåtvikt på skidan än framåtlut. En smaksak igen så att säga. Och med dagens skidor brukar man förövrigt inte ramla framåt numera bygger man skidor med en lite mjukare nos för att de ska funka mer i offpisten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp mig bestämma var bindningen skall sitta
Tillbaka
Topp