Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp mig bestämma var bindningen skall sitta
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="J-rockner" data-source="post: 450091" data-attributes="member: 74169"><p>Beror ju helt på vad för skida du har, Till exempel så har ju head,s offpist skidor markeringar ganska långt fram jämnfört med andra skidtillverkare. Och nu speccielt nu när offpist skidorna börja ha rocker och omvänt spann, då flyttar dom fram bindnings måtten, för att den kommer vara enklare att åka med i offpist för att då är den ju så uppböjd där fam så du flyter ju på snön. Blir även stabilare.</p><p></p><p>Och om du köper en park skida så försämras ju inte egenskaperna i skidan för att man har dom frammonterat , för det underlättar ju en del att de är mittmonterat. Men kanske om man har en pist skida fast nu handlade det ju om adilf situation. </p><p></p><p>Och det där att de är kasst eller bra osv att ha mittmonterat eller bakmonterat i pisten orkar jag inte diskutera. För det handlar ju om åkstil och det har jag redan nämnt i tidigare inlägg.</p><p></p><p>Och ja adilf om det är fresstyle skidor. Då är det meningen att du ska ha mittmonterat fast du känner ju vad som är skönast. Kör med mittmonterat säger jag bara</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="J-rockner, post: 450091, member: 74169"] Beror ju helt på vad för skida du har, Till exempel så har ju head,s offpist skidor markeringar ganska långt fram jämnfört med andra skidtillverkare. Och nu speccielt nu när offpist skidorna börja ha rocker och omvänt spann, då flyttar dom fram bindnings måtten, för att den kommer vara enklare att åka med i offpist för att då är den ju så uppböjd där fam så du flyter ju på snön. Blir även stabilare. Och om du köper en park skida så försämras ju inte egenskaperna i skidan för att man har dom frammonterat , för det underlättar ju en del att de är mittmonterat. Men kanske om man har en pist skida fast nu handlade det ju om adilf situation. Och det där att de är kasst eller bra osv att ha mittmonterat eller bakmonterat i pisten orkar jag inte diskutera. För det handlar ju om åkstil och det har jag redan nämnt i tidigare inlägg. Och ja adilf om det är fresstyle skidor. Då är det meningen att du ska ha mittmonterat fast du känner ju vad som är skönast. Kör med mittmonterat säger jag bara [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp mig bestämma var bindningen skall sitta
Tillbaka
Topp