Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp mig hitta pistskidor! + erfarenhet av stöckli?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1200130" data-attributes="member: 138899"><p>Exakt, G9 är en prestandaskida med stor potential, jag har ett par snabba Nordica Dobermann GSR edt evo 187 cm. Går som pansarkryssare i isig pist. Men inget jag kan rekommendera till en dam som är orolig för att skidorna skall bli för styva och framförallt så finns dom inte lekfulla. </p><p>Men om jag nu skulle drista mig till att rekommendera ett par prestandaskida som även har viss lekfullhet och som klarar en hel dag i pisten. Stöckli Laser AX som även Mattlaggaren rekommenderar. En skida med ett enormt brett spann från lekfullhet till hög prestanda. Känslan är som om det skulle sitta en vacuumsug som suger fast dom mot snön oavsett fart.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1200130, member: 138899"] Exakt, G9 är en prestandaskida med stor potential, jag har ett par snabba Nordica Dobermann GSR edt evo 187 cm. Går som pansarkryssare i isig pist. Men inget jag kan rekommendera till en dam som är orolig för att skidorna skall bli för styva och framförallt så finns dom inte lekfulla. Men om jag nu skulle drista mig till att rekommendera ett par prestandaskida som även har viss lekfullhet och som klarar en hel dag i pisten. Stöckli Laser AX som även Mattlaggaren rekommenderar. En skida med ett enormt brett spann från lekfullhet till hög prestanda. Känslan är som om det skulle sitta en vacuumsug som suger fast dom mot snön oavsett fart. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp mig hitta pistskidor! + erfarenhet av stöckli?
Tillbaka
Topp