Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp mig i bräddjungeln!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jakeplisken" data-source="post: 1049489" data-attributes="member: 150675"><p>Grymma svar! Riktiga ha-begär börjar uppstå nu :D</p><p></p><p>Så får man med pow-wow bättre flyt i lössnö med front rocker, samtidigt som den kan göra bra ifrån sig pist eftersom den är camber där bak?</p><p></p><p>Och vad är magnet traction och hur åker man för att utnyttja den?</p><p></p><p>Såg ut som du hade sjukt gött flyt med din bräda, är de alltså en front rocker (FR?) som Bejnan skrev om?</p><p></p><p></p><p>Tänker att mitt beslutsfattande får gå till såhär :P :</p><p>Jag vill åka snabbt o stabilt i pist -> lång (iaf 170) och camber. Jag vill också åka offpist och bör därför ha CRC eller FR (front rocker alltså) och back camber?.</p><p></p><p>vad gör CRC bättre än camber i lössnö? Är det för att den är mer lyft från marken än vad vanlig camber är, men samtidigt inte lika lyft som en vanlig rocker?</p><p></p><p>En anna fråga: Hur länge räknar ni med att en bräda håller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jakeplisken, post: 1049489, member: 150675"] Grymma svar! Riktiga ha-begär börjar uppstå nu :D Så får man med pow-wow bättre flyt i lössnö med front rocker, samtidigt som den kan göra bra ifrån sig pist eftersom den är camber där bak? Och vad är magnet traction och hur åker man för att utnyttja den? Såg ut som du hade sjukt gött flyt med din bräda, är de alltså en front rocker (FR?) som Bejnan skrev om? Tänker att mitt beslutsfattande får gå till såhär :P : Jag vill åka snabbt o stabilt i pist -> lång (iaf 170) och camber. Jag vill också åka offpist och bör därför ha CRC eller FR (front rocker alltså) och back camber?. vad gör CRC bättre än camber i lössnö? Är det för att den är mer lyft från marken än vad vanlig camber är, men samtidigt inte lika lyft som en vanlig rocker? En anna fråga: Hur länge räknar ni med att en bräda håller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp mig i bräddjungeln!
Tillbaka
Topp