Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp mig i bräddjungeln!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1050086" data-attributes="member: 66286"><p>Jag har en Burton Barracuda med rocker fram, camber bak (eller S-rocker som Burton fått för sig att kalla det).</p><p>Jag brunkar oftast vara skeptisk till all mumbojumbo som tillverkarna hittar på och länge ansåg jag det som fullkomligt otänkbart att köpa en sådan bräda. </p><p></p><p>Men så började jag tänka. </p><p>Vad åker jag helst? Pow-pow</p><p>De få dagar per år som jag hinner åka vad åker jag då? Pow-pow</p><p>Varför ska jag då inte köpa nåt som är specifikt gjort för att klippa puder?</p><p></p><p>Och visst, jag kan nog påstå att det blir skillnad med S-rocker och taper. I alla fall i det djupa där det kändes som att jag kunde få ut 5-6 med till när det flackade jämfört med min camber-bräda (vilket kan innebära skillnaden att komma över åsen och ner i det branta igen eller 5-6 meter hike i midjedjupt). I pisten var det nån gång första dagen som jag tappade nosen då jag tryckte på för mycket men det lärde man bort sig snabbt. Och det är inga problems att åka switch heller, till och med behjälpligt i puder (ni vet när man satt en 540, 900, 1440 utför en 10-meters klippa ner i bottenlöst)</p><p></p><p>Och jämför jag med min polare skunkapa så tycker jag den har alldeles för kort nos för att känna att jag får ut max av pudret. </p><p>Och magne-traction. Är det blåis i pisten stannar man hemma och spelar kort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1050086, member: 66286"] Jag har en Burton Barracuda med rocker fram, camber bak (eller S-rocker som Burton fått för sig att kalla det). Jag brunkar oftast vara skeptisk till all mumbojumbo som tillverkarna hittar på och länge ansåg jag det som fullkomligt otänkbart att köpa en sådan bräda. Men så började jag tänka. Vad åker jag helst? Pow-pow De få dagar per år som jag hinner åka vad åker jag då? Pow-pow Varför ska jag då inte köpa nåt som är specifikt gjort för att klippa puder? Och visst, jag kan nog påstå att det blir skillnad med S-rocker och taper. I alla fall i det djupa där det kändes som att jag kunde få ut 5-6 med till när det flackade jämfört med min camber-bräda (vilket kan innebära skillnaden att komma över åsen och ner i det branta igen eller 5-6 meter hike i midjedjupt). I pisten var det nån gång första dagen som jag tappade nosen då jag tryckte på för mycket men det lärde man bort sig snabbt. Och det är inga problems att åka switch heller, till och med behjälpligt i puder (ni vet när man satt en 540, 900, 1440 utför en 10-meters klippa ner i bottenlöst) Och jämför jag med min polare skunkapa så tycker jag den har alldeles för kort nos för att känna att jag får ut max av pudret. Och magne-traction. Är det blåis i pisten stannar man hemma och spelar kort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp mig i bräddjungeln!
Tillbaka
Topp