Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälp mig med köp av en funktionsduglig skiddress.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 615965" data-attributes="member: 83225"><p>Jag kan börja lite, och jag tror att folk kommer fylla i rätt bra sen. Pro-shell, performance shell och paclite är olika membran från Gore-Tex. Pro Shell iaf har jag och det är fullständigt vindtätt och står emot enorma mängder vatten. Performance shell har ajg ingen koll på men paclite ska vara vatten- och vindtätt men betydligt tunnare och lättare. Oftast när man pratar om den här typen av membran så pratar man om vattenpelare, alltså hur stor mängd vatten man kan utsätta materialet för på en given punkt utan att det läcker. För väldigt många av oss är gore-tex proshell overkill. Men visst vill man vara säker så är det också det bästa. Mitt bästa tips är dock att satsa på rena skalplagg (helt ofodrade) och sen bygga på med värmande lager under. Se även till att det finns ordentligt med ventilationsmöjligheter på plaggen. När solen skiner och du ska traska vill man gärna kunna knäppa upp så mycket som möjligt så att man inte börjar svettas. Men läs in dig lite på gore-texmembranen och dess skillnader. Sen är du ganska väl förberedd när säljsbnacket drar igång. Olika vattenpelare och vad är riktigt högt eller lågt kan vara en bra idé också. För 8000 kan du få ett riktigt top-of-the-line-ställ skulle jag vilja påstå. Visst vill man ha det allra allra värsta både i jacka och byxor så blir det dyrare men om du kikar runt på lite reor och så så ska du kunna hitta ett fullt ställ för 5000. Sen är ju frågan mest hur noga du är med utseende och så eftersom att ju petigare du är med vilket specifikt plagg du vill ha desto svårare blir det ju att fynda. </p><p></p><p>Aja, lite ostrukturerat blev det men ajg hoppas det hjälpte nånting så länge</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 615965, member: 83225"] Jag kan börja lite, och jag tror att folk kommer fylla i rätt bra sen. Pro-shell, performance shell och paclite är olika membran från Gore-Tex. Pro Shell iaf har jag och det är fullständigt vindtätt och står emot enorma mängder vatten. Performance shell har ajg ingen koll på men paclite ska vara vatten- och vindtätt men betydligt tunnare och lättare. Oftast när man pratar om den här typen av membran så pratar man om vattenpelare, alltså hur stor mängd vatten man kan utsätta materialet för på en given punkt utan att det läcker. För väldigt många av oss är gore-tex proshell overkill. Men visst vill man vara säker så är det också det bästa. Mitt bästa tips är dock att satsa på rena skalplagg (helt ofodrade) och sen bygga på med värmande lager under. Se även till att det finns ordentligt med ventilationsmöjligheter på plaggen. När solen skiner och du ska traska vill man gärna kunna knäppa upp så mycket som möjligt så att man inte börjar svettas. Men läs in dig lite på gore-texmembranen och dess skillnader. Sen är du ganska väl förberedd när säljsbnacket drar igång. Olika vattenpelare och vad är riktigt högt eller lågt kan vara en bra idé också. För 8000 kan du få ett riktigt top-of-the-line-ställ skulle jag vilja påstå. Visst vill man ha det allra allra värsta både i jacka och byxor så blir det dyrare men om du kikar runt på lite reor och så så ska du kunna hitta ett fullt ställ för 5000. Sen är ju frågan mest hur noga du är med utseende och så eftersom att ju petigare du är med vilket specifikt plagg du vill ha desto svårare blir det ju att fynda. Aja, lite ostrukturerat blev det men ajg hoppas det hjälpte nånting så länge [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälp mig med köp av en funktionsduglig skiddress.
Tillbaka
Topp