Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig med lite allmän skidköparkunskap!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="uttryck" data-source="post: 356446" data-attributes="member: 76153"><p>Hajjar att många tillverkare som gör tjejskidor bara "sätter kosmetika" på relativt enkla modeller o tar mer betalt bara för designen. Just därför jag inte vill ha blommor o dylikt även om det säkert är fint det med. Men visst, asfula skidor betalar jag helst gärna inte flera tusen för heller om jag ska vara ärlig och dessutom kan välja ett par snyggare o lika bra för samma pris. Då får dom hellre vara tråkigt svarta eller nåt så man inte lessnar på att se dom.</p><p></p><p>Fööör breda skidor är jag kanske lite osäker på. Kommer nog att köra 90% pistat med tanke på var jag bor o utbudet där. Då jag lätt blir harig när det är isigt o brant är jag rädd att jag har svårt att kontrollera skidorna så bra om de inte är riktigt svängbara o med bra "bett".</p><p></p><p>Förresten vad påverkar "svängbarheten" eller snarare vilken muskelkraft/tyngd du behöver för att få skidan att vrida sig? Är det alltid "ju smalare midja = lättare svänga snäft utan att ta i" eller beror det mer på förhållandet mellan längst fram/bak och mitten/midjan på skidan? </p><p></p><p>Völk har nån blå "tjejskida" som en kompis köpte i vintras. Väldigt lätta att bära men verkade väldigt fladdriga ö h t vid lite fart. Inget sånt vill jag ha. Hon är dessutom bättre än mig på att åka.</p><p></p><p>Nu bor jag ju i närheten och så jag kanske ska ta mig en titt in på Adrenalin...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="uttryck, post: 356446, member: 76153"] Hajjar att många tillverkare som gör tjejskidor bara "sätter kosmetika" på relativt enkla modeller o tar mer betalt bara för designen. Just därför jag inte vill ha blommor o dylikt även om det säkert är fint det med. Men visst, asfula skidor betalar jag helst gärna inte flera tusen för heller om jag ska vara ärlig och dessutom kan välja ett par snyggare o lika bra för samma pris. Då får dom hellre vara tråkigt svarta eller nåt så man inte lessnar på att se dom. Fööör breda skidor är jag kanske lite osäker på. Kommer nog att köra 90% pistat med tanke på var jag bor o utbudet där. Då jag lätt blir harig när det är isigt o brant är jag rädd att jag har svårt att kontrollera skidorna så bra om de inte är riktigt svängbara o med bra "bett". Förresten vad påverkar "svängbarheten" eller snarare vilken muskelkraft/tyngd du behöver för att få skidan att vrida sig? Är det alltid "ju smalare midja = lättare svänga snäft utan att ta i" eller beror det mer på förhållandet mellan längst fram/bak och mitten/midjan på skidan? Völk har nån blå "tjejskida" som en kompis köpte i vintras. Väldigt lätta att bära men verkade väldigt fladdriga ö h t vid lite fart. Inget sånt vill jag ha. Hon är dessutom bättre än mig på att åka. Nu bor jag ju i närheten och så jag kanske ska ta mig en titt in på Adrenalin... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig med lite allmän skidköparkunskap!
Tillbaka
Topp