Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig med lite allmän skidköparkunskap!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="E-T" data-source="post: 371524" data-attributes="member: 57835"><p>Jag skulle nog beskriva min åkstil ungefär som din - åker ganska fort och säkert på bra underlag - försiktigare och mesigare när det blir hårt eller knöligt. Jag är av ungefär samma storlek som du, ett par kilo tyngre och ungefär 5 cm längre. Jag hyrde K2 One Luv (160 cm) en helg för ett par år sedan och ÄLSKADE dem. Jämfört med allt jag åkt på innan var de hur stadiga som helst, hade bra kantgrepp och gick som på räls. Åkte mest pist, men även lite utanför fast det var inget puder direkt ...</p><p></p><p>När jag skulle köpa skidor förra året valde jag Ross Bandit B2 dammodell (168 cm) för att de har lite bredare midja än One Luv och jag ville ha ett par skidor som var lite mer allround. Jag åkte med dem ca 10 dagar förra året i allt från stenhård pist till halvmeterdjupt puder och är supernöjd. Rekommenderar dem varmt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="E-T, post: 371524, member: 57835"] Jag skulle nog beskriva min åkstil ungefär som din - åker ganska fort och säkert på bra underlag - försiktigare och mesigare när det blir hårt eller knöligt. Jag är av ungefär samma storlek som du, ett par kilo tyngre och ungefär 5 cm längre. Jag hyrde K2 One Luv (160 cm) en helg för ett par år sedan och ÄLSKADE dem. Jämfört med allt jag åkt på innan var de hur stadiga som helst, hade bra kantgrepp och gick som på räls. Åkte mest pist, men även lite utanför fast det var inget puder direkt ... När jag skulle köpa skidor förra året valde jag Ross Bandit B2 dammodell (168 cm) för att de har lite bredare midja än One Luv och jag ville ha ett par skidor som var lite mer allround. Jag åkte med dem ca 10 dagar förra året i allt från stenhård pist till halvmeterdjupt puder och är supernöjd. Rekommenderar dem varmt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig med lite allmän skidköparkunskap!
Tillbaka
Topp