Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig med lite allmän skidköparkunskap!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="uttryck" data-source="post: 373116" data-attributes="member: 76153"><p>TexMurphy, jo jag vet att bl a K2s dammodell One Luv har blivit bredare i år. Från 68 mm till 74 mm tror jag det var.</p><p></p><p>Men den nya herrvarianten K2 Apache Raider är väl ännu bredare 78 mm. </p><p></p><p>Och det är väl det jag är lite osäker på. Vet helt enkelt inte om jag ens föredrar en bredare skida som är relativt mjuk och som svarar bra. Jag bara tror att jag skulle göra det. Men det är ju just i brant isig pist som jag är både kass o feg och då kanske en m smalare midja ger mig mera fäste på isen då jag kan ta snävare svängar. </p><p></p><p>Har inte världens bästa teknik eller är jättestark i benen. Men vill samtidigt kunna åka fort när jag känner att jag behärskar underlaget o törs. Så detta med mjuk/hård resp smal/bred midja och stor/liten svängradie har jag så dålig koll på vad som eg passar mig, min åkstil o förmåga.</p><p></p><p>Vet bara att jag vill ha en "roligare" skida än nuvarande tråkiga ca 4-år gamla hyr carving skidor (midja 68mm, R13 och jäkligt slöa kanter). Och att jag vill ha dem före nyår så att jag kan ta med mig dem till alperna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="uttryck, post: 373116, member: 76153"] TexMurphy, jo jag vet att bl a K2s dammodell One Luv har blivit bredare i år. Från 68 mm till 74 mm tror jag det var. Men den nya herrvarianten K2 Apache Raider är väl ännu bredare 78 mm. Och det är väl det jag är lite osäker på. Vet helt enkelt inte om jag ens föredrar en bredare skida som är relativt mjuk och som svarar bra. Jag bara tror att jag skulle göra det. Men det är ju just i brant isig pist som jag är både kass o feg och då kanske en m smalare midja ger mig mera fäste på isen då jag kan ta snävare svängar. Har inte världens bästa teknik eller är jättestark i benen. Men vill samtidigt kunna åka fort när jag känner att jag behärskar underlaget o törs. Så detta med mjuk/hård resp smal/bred midja och stor/liten svängradie har jag så dålig koll på vad som eg passar mig, min åkstil o förmåga. Vet bara att jag vill ha en "roligare" skida än nuvarande tråkiga ca 4-år gamla hyr carving skidor (midja 68mm, R13 och jäkligt slöa kanter). Och att jag vill ha dem före nyår så att jag kan ta med mig dem till alperna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig med lite allmän skidköparkunskap!
Tillbaka
Topp