Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig med lite allmän skidköparkunskap!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="uttryck" data-source="post: 375590" data-attributes="member: 76153"><p>Generellt vilka märken är kända för bästa isgrepp förrutom Vökl?</p><p>Och tvärtom finns det några märken som är kända för tvärtom? (t ex Salomon o K2)</p><p></p><p>Nu menar jag vääldigt generellt alltså. Beror ju givetvis på vilken typ av skida det rör sig om fattar jag ju men kanske ändå finns generellt stora skillnader.</p><p></p><p>Var in i en annan butik igår och där rek killen ett par Vökl Unlimited AC 10</p><p><a href="https://www.freeride.se/review/view.php?id=4317" target="_blank">https://www.freeride.se/review/view.php?id=4317</a></p><p></p><p>Tyvärr fick jag inge vidare köplust på dem men den kan ju vara ett alternativ för jag kommer nog att åka 80-90 % pistat om jag faktiskt tänker efter. Men ska man lägga ut rätt många tusen vill man få känslan "aah dom vill jag haaa". Men det fick jag verkligen inte.</p><p></p><p>Men vilka skidor butikssäljare rek beror nog på om de själva är pist eller offpist åkare tror jag.</p><p></p><p>Sen tyckte säljaren att ev även Rossignol Bandit Woman B74 skulle kunna funka. Men då kanske jag även skulle kunna ha motsvarande men herrskidan också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="uttryck, post: 375590, member: 76153"] Generellt vilka märken är kända för bästa isgrepp förrutom Vökl? Och tvärtom finns det några märken som är kända för tvärtom? (t ex Salomon o K2) Nu menar jag vääldigt generellt alltså. Beror ju givetvis på vilken typ av skida det rör sig om fattar jag ju men kanske ändå finns generellt stora skillnader. Var in i en annan butik igår och där rek killen ett par Vökl Unlimited AC 10 [URL]https://www.freeride.se/review/view.php?id=4317[/URL] Tyvärr fick jag inge vidare köplust på dem men den kan ju vara ett alternativ för jag kommer nog att åka 80-90 % pistat om jag faktiskt tänker efter. Men ska man lägga ut rätt många tusen vill man få känslan "aah dom vill jag haaa". Men det fick jag verkligen inte. Men vilka skidor butikssäljare rek beror nog på om de själva är pist eller offpist åkare tror jag. Sen tyckte säljaren att ev även Rossignol Bandit Woman B74 skulle kunna funka. Men då kanske jag även skulle kunna ha motsvarande men herrskidan också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig med lite allmän skidköparkunskap!
Tillbaka
Topp