Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig med lite allmän skidköparkunskap!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anelistra" data-source="post: 386126" data-attributes="member: 44084"><p>En skal aldri kjøper ski "til å vokse inn i" - altså ovenfor sitt kjørenivå.</p><p>Det kan faktisk gjør at teknikken din blir dårligere - den blir iallefall ikke bedre! (Du får jo ikke kjørt skikkelig, og en blir bare bedre på ski av å stå på ski - masse - men det må være med rett teknikk - ellers hjelper det jo ikke...)</p><p></p><p>Har selv opplevd dette med en Völkl 24/7 ski - kjøpte den i 177 og den var alt for stiv til meg. Absolutt null ski glede - fikk heldigvis solgt de etter halve sesongen.</p><p>Klarte ikke å pressen den ned i svingene fordi de var for stive også kjentes de for lange i tillegg.</p><p>Liknende opplevde jeg igjen når jeg testkjørte et par B3 i Hemsedal ifjor. De hadde bare i en lang lengde inne (husker ikke om det var 1 eller 2 hakke lengre enn det jeg ville hatt)- men jeg tenkte, la gå: jeg får i det minste prøvd skien!</p><p>Det var helt forj*vligt!!</p><p>Sinnsykt stress å kjøre på de, siden jeg ikke fikk til å svinge skikkelig på de. </p><p></p><p>Prøv å finne ut hvor stiv denne Rossi skien ovenfor faktisk er.</p><p>Er det en stiv skier-x ski er den moro å kjøre på for avanserte kjørere - men ingen andre.</p><p></p><p>Må da være noen tester ute på nettet, kanskje på amerikanske sider??</p><p></p><p>Det finnes mange ski som ligger et hakk opp fra nybegynnerski, er bedre i kvalitet og mye kjekkere å kjøre på - - og som passer for en middelsgod til avansert kjører.</p><p></p><p>Z3 du linker til ovenfor ser ut til å være en slik ski.</p><p></p><p>Jeg tror at det vil være et bedre valg for deg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anelistra, post: 386126, member: 44084"] En skal aldri kjøper ski "til å vokse inn i" - altså ovenfor sitt kjørenivå. Det kan faktisk gjør at teknikken din blir dårligere - den blir iallefall ikke bedre! (Du får jo ikke kjørt skikkelig, og en blir bare bedre på ski av å stå på ski - masse - men det må være med rett teknikk - ellers hjelper det jo ikke...) Har selv opplevd dette med en Völkl 24/7 ski - kjøpte den i 177 og den var alt for stiv til meg. Absolutt null ski glede - fikk heldigvis solgt de etter halve sesongen. Klarte ikke å pressen den ned i svingene fordi de var for stive også kjentes de for lange i tillegg. Liknende opplevde jeg igjen når jeg testkjørte et par B3 i Hemsedal ifjor. De hadde bare i en lang lengde inne (husker ikke om det var 1 eller 2 hakke lengre enn det jeg ville hatt)- men jeg tenkte, la gå: jeg får i det minste prøvd skien! Det var helt forj*vligt!! Sinnsykt stress å kjøre på de, siden jeg ikke fikk til å svinge skikkelig på de. Prøv å finne ut hvor stiv denne Rossi skien ovenfor faktisk er. Er det en stiv skier-x ski er den moro å kjøre på for avanserte kjørere - men ingen andre. Må da være noen tester ute på nettet, kanskje på amerikanske sider?? Det finnes mange ski som ligger et hakk opp fra nybegynnerski, er bedre i kvalitet og mye kjekkere å kjøre på - - og som passer for en middelsgod til avansert kjører. Z3 du linker til ovenfor ser ut til å være en slik ski. Jeg tror at det vil være et bedre valg for deg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig med lite allmän skidköparkunskap!
Tillbaka
Topp