Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja bindning!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjokeckset" data-source="post: 907945" data-attributes="member: 121663"><p>Jag önskar också hjälp med bindningar. Jag ska till Whistler i vinter och kommer ha ett par skidor enbart avsett för puderåkning och bcjibbing. Det lutar nu åt att det blir ett par K2 ObSETHed 189. Vad jag inte kan bestämma mig för är vilka bindningar jag ska ha på dessa.</p><p></p><p>Jag var ett tag inne på att de skulle utrustas med ett par turbindningar i stil med Duke/Tourer så jag kunde knata runt lite och hitta lite sjyssta ställen på egen hand. Jag har ingen aning om hur mycket liftburen offpist man kan finna i Whistler och om den väl finns känns det som att den blir uppåkt innan snön ens hunnit falla klart. Jag har även läst att många är mycket missnöjda med dem pga att de ofta går sönder, vissa vitala detaljer blir utslitna väldigt fort och att det är mycket plastig konstruktion.</p><p>Jag trillade sedan in på Marker Schizo med motiveringen att jag kunde justera bindningen i längsled beroende på om jag ville ha skidan lite mer anpassad för ren puderåk eller om jag ville hoppa och leka lite. Dock åter igen så har jag även här fått intrycket av att folk inte är så nöjda med denna bindning heller och i synnerhet inte Marker över huvud taget. Det jag tvekar på här också är om jag kommer ha någon nytta av att kunna justera den? =/</p><p>Till sist har jag nu börjat överväga att köra på en Salomon STH 14/16. Då får jag varken möjlighet att tura eller kunna justera men har här dock fått intrycket att den här bindningen är mycket bra och tålig. jag har även ett par STH Driver 16 på mina parkskidor och måste faktiskt säga att jag är mycket nöjd med dem.</p><p></p><p>Väljer jag Salomon bindningen kan jag ju köra nödlösning med trekkers borta i Whistler om jag skulle känna att behovet finns. Dock är väl inte tura någon rolig upplevelse med ett par sådana men vad gör man. </p><p></p><p>Vänligen vägled mig och tack på förhand för lånandet av tråden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjokeckset, post: 907945, member: 121663"] Jag önskar också hjälp med bindningar. Jag ska till Whistler i vinter och kommer ha ett par skidor enbart avsett för puderåkning och bcjibbing. Det lutar nu åt att det blir ett par K2 ObSETHed 189. Vad jag inte kan bestämma mig för är vilka bindningar jag ska ha på dessa. Jag var ett tag inne på att de skulle utrustas med ett par turbindningar i stil med Duke/Tourer så jag kunde knata runt lite och hitta lite sjyssta ställen på egen hand. Jag har ingen aning om hur mycket liftburen offpist man kan finna i Whistler och om den väl finns känns det som att den blir uppåkt innan snön ens hunnit falla klart. Jag har även läst att många är mycket missnöjda med dem pga att de ofta går sönder, vissa vitala detaljer blir utslitna väldigt fort och att det är mycket plastig konstruktion. Jag trillade sedan in på Marker Schizo med motiveringen att jag kunde justera bindningen i längsled beroende på om jag ville ha skidan lite mer anpassad för ren puderåk eller om jag ville hoppa och leka lite. Dock åter igen så har jag även här fått intrycket av att folk inte är så nöjda med denna bindning heller och i synnerhet inte Marker över huvud taget. Det jag tvekar på här också är om jag kommer ha någon nytta av att kunna justera den? =/ Till sist har jag nu börjat överväga att köra på en Salomon STH 14/16. Då får jag varken möjlighet att tura eller kunna justera men har här dock fått intrycket att den här bindningen är mycket bra och tålig. jag har även ett par STH Driver 16 på mina parkskidor och måste faktiskt säga att jag är mycket nöjd med dem. Väljer jag Salomon bindningen kan jag ju köra nödlösning med trekkers borta i Whistler om jag skulle känna att behovet finns. Dock är väl inte tura någon rolig upplevelse med ett par sådana men vad gör man. Vänligen vägled mig och tack på förhand för lånandet av tråden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja bindning!
Tillbaka
Topp