Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja bindning!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 908049" data-attributes="member: 76971"><p>Duke har DIN 16, nya Barons har DIN 13. Jag åker på Dynafit och Dukes men byter till Baron till den kommande säsongen för jag tycker inte att jag utnyttjar DIN 16 och tror att de är få som gör det. Jag är i din storlek och hade aldrig några problem med mina Dukes. Skulle inte säga att Barons är en sämre variant av Duke, det är en nerbantad variant. </p><p></p><p>Om man bara sköter om dem så tycker inte jag att de går sönder mer än andra bindningar, ser folk som står och sparkar på dem med full kraft för att få bort snön och så undrar de varför de går sönder liksom, DUH! Ett annat idiotsäkert sätt att ha sönder sina marker turbindningar på är att tvinga tillbaka dem i åkläge när de ha isat igen. Som sagt, tar man det lite försiktigt och tänker sig för så är de kanonbra allroundbindningar. </p><p></p><p>Jag skulle inte rekommendera marker tour 12 dock, konstigt konstruktion vid tåaxeln på dem så de finns en ganska stor risk att de knäcks om man sätter ner knät i backen när man turar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 908049, member: 76971"] Duke har DIN 16, nya Barons har DIN 13. Jag åker på Dynafit och Dukes men byter till Baron till den kommande säsongen för jag tycker inte att jag utnyttjar DIN 16 och tror att de är få som gör det. Jag är i din storlek och hade aldrig några problem med mina Dukes. Skulle inte säga att Barons är en sämre variant av Duke, det är en nerbantad variant. Om man bara sköter om dem så tycker inte jag att de går sönder mer än andra bindningar, ser folk som står och sparkar på dem med full kraft för att få bort snön och så undrar de varför de går sönder liksom, DUH! Ett annat idiotsäkert sätt att ha sönder sina marker turbindningar på är att tvinga tillbaka dem i åkläge när de ha isat igen. Som sagt, tar man det lite försiktigt och tänker sig för så är de kanonbra allroundbindningar. Jag skulle inte rekommendera marker tour 12 dock, konstigt konstruktion vid tåaxeln på dem så de finns en ganska stor risk att de knäcks om man sätter ner knät i backen när man turar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja bindning!
Tillbaka
Topp