Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja nästa säsongs lagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1057147" data-attributes="member: 88096"><p>Ja, visst är det ett sanslöst bra klipp. Om jag kunde, vågade, och var lite yngre skulle jag åka mer så.</p><p>Jag kör på Q115 till allt; topptur, skogsåkning, lös snö, hård snö. Sen har jag ett par No Copy true (120 breda) för när det är djupare snö, stenblandat, bristande skare. De har varit bra och funkar till det mesta - men lite trögjobbade i brant och hård pist. Haft problem med att bindningarna har lossnat på dessa + att glidet är sådär. Svårt att recensera sin åkstil men det är mest hög fart och stora svängar - kortare svängar då det är saker ivägen - ett och annat mindre hopp.</p><p>Q115 passar mig bra. Enda nackdelen är att jag inte lyckas smeara/drifta (säger man så) i lössnö med dem - alltså surfa på tvärsen i lössnö. Det går bra med No Copyn. Isgreppet är helt överlägset på Q115 så jag misstänker att detta hänger samman - mindre smearförmåga bättre isgrepp.</p><p>Om du inte har obegränsat med pengar skulle mitt råd vara att köpa en begagnad billig skida på minst 115 mm med rocker att åka in dig på och sen ta ut och lufta när förhållandena är bra. Men också för när det är nysnö men dålig bas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1057147, member: 88096"] Ja, visst är det ett sanslöst bra klipp. Om jag kunde, vågade, och var lite yngre skulle jag åka mer så. Jag kör på Q115 till allt; topptur, skogsåkning, lös snö, hård snö. Sen har jag ett par No Copy true (120 breda) för när det är djupare snö, stenblandat, bristande skare. De har varit bra och funkar till det mesta - men lite trögjobbade i brant och hård pist. Haft problem med att bindningarna har lossnat på dessa + att glidet är sådär. Svårt att recensera sin åkstil men det är mest hög fart och stora svängar - kortare svängar då det är saker ivägen - ett och annat mindre hopp. Q115 passar mig bra. Enda nackdelen är att jag inte lyckas smeara/drifta (säger man så) i lössnö med dem - alltså surfa på tvärsen i lössnö. Det går bra med No Copyn. Isgreppet är helt överlägset på Q115 så jag misstänker att detta hänger samman - mindre smearförmåga bättre isgrepp. Om du inte har obegränsat med pengar skulle mitt råd vara att köpa en begagnad billig skida på minst 115 mm med rocker att åka in dig på och sen ta ut och lufta när förhållandena är bra. Men också för när det är nysnö men dålig bas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja nästa säsongs lagg
Tillbaka
Topp