Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp mig välja nya skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marboh" data-source="post: 1197554" data-attributes="member: 162191"><p>närmaste referens är nog sin 7, vilken kan betraktas som en tung daggmask i jämförelse. (Körde under vecka med ucpa inte imponerad....)</p><p>Annars kanske salomon Q115 är närmaste referens som jag kört mkt på. Upplever vision som lekfullare och kvickare.</p><p>Har kört en vecka nu men blivit en hel del pist och inte fått några fantastiska puderförhållanden. Men några svängar i 10-20 cm. </p><p>Sammanfattningsvis kan man säga skidan prestera bra. Går att ligga på hyfsat fort på kant i pist och det svänger bra. Dock får man leva med en del fladder då det är en del rocker. fick några fina svänger ner från Åreskutan i lösare snö där blir det betydligt roligare. Lättmanövrerad och lekfull.</p><p>Planerar man att köra stenhård maskinsnö med kattskallar är det inte skidan för dig. Vill man ha en lättare skida som inte är optimerad för super g utan mer lekfull lössnö, kriga bland träd och leta features i terrängen är man mer rätt ute.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marboh, post: 1197554, member: 162191"] närmaste referens är nog sin 7, vilken kan betraktas som en tung daggmask i jämförelse. (Körde under vecka med ucpa inte imponerad....) Annars kanske salomon Q115 är närmaste referens som jag kört mkt på. Upplever vision som lekfullare och kvickare. Har kört en vecka nu men blivit en hel del pist och inte fått några fantastiska puderförhållanden. Men några svängar i 10-20 cm. Sammanfattningsvis kan man säga skidan prestera bra. Går att ligga på hyfsat fort på kant i pist och det svänger bra. Dock får man leva med en del fladder då det är en del rocker. fick några fina svänger ner från Åreskutan i lösare snö där blir det betydligt roligare. Lättmanövrerad och lekfull. Planerar man att köra stenhård maskinsnö med kattskallar är det inte skidan för dig. Vill man ha en lättare skida som inte är optimerad för super g utan mer lekfull lössnö, kriga bland träd och leta features i terrängen är man mer rätt ute. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp mig välja nya skidor!
Tillbaka
Topp