Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 603712" data-attributes="member: 54815"><p>Du säger att du vill ladda på mer. Jag förstår dej, det vill man om man kört på turist-skidor i en längre tid. Jag skulle rekommendera ett par "semi-racing", alltså inte riktiga världscup-skidor utan snäppet under dom. Man kan också kalla dom "värsting-turist-skidor". Skillnaden mellan dessa och de du har nu är hårdheten, fladdret och i viss mån tyngden på skidorna. Du kommer behöva mer kraft för att få "runt" skidorna (mer kraft för att få en snävare sväng). Att komma upp på kant är lika enkelt/svårt som förut. Radien på dessa skidor bör vara större än på dom du har, eftersom det blir roligare och går fortare med större svängar. </p><p></p><p>Är det kvickheten i svängarna du vill åt så tycker jag att du ska behålla skidorna du har och inte köpa hårdare och kortare. Det blir nämligen väldigt, och jag menar väldigt, mycket jobbigare.</p><p></p><p>Det här med offpist är ju lite svårt. Menar du att du med alla medel möjliga tar dej till nyfallet puder och vill kunna dra några svängar i pisten på vägen hem, eller åker du i skogen vid sidan av backen ibland? Stämmer det att pudret är din älskling ska du bortse från allt jag sagt och hitta ett par riktiga bc-jibbing-skidor.</p><p></p><p>Skidor jag rekommenderar är Atomic Race Gs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 603712, member: 54815"] Du säger att du vill ladda på mer. Jag förstår dej, det vill man om man kört på turist-skidor i en längre tid. Jag skulle rekommendera ett par "semi-racing", alltså inte riktiga världscup-skidor utan snäppet under dom. Man kan också kalla dom "värsting-turist-skidor". Skillnaden mellan dessa och de du har nu är hårdheten, fladdret och i viss mån tyngden på skidorna. Du kommer behöva mer kraft för att få "runt" skidorna (mer kraft för att få en snävare sväng). Att komma upp på kant är lika enkelt/svårt som förut. Radien på dessa skidor bör vara större än på dom du har, eftersom det blir roligare och går fortare med större svängar. Är det kvickheten i svängarna du vill åt så tycker jag att du ska behålla skidorna du har och inte köpa hårdare och kortare. Det blir nämligen väldigt, och jag menar väldigt, mycket jobbigare. Det här med offpist är ju lite svårt. Menar du att du med alla medel möjliga tar dej till nyfallet puder och vill kunna dra några svängar i pisten på vägen hem, eller åker du i skogen vid sidan av backen ibland? Stämmer det att pudret är din älskling ska du bortse från allt jag sagt och hitta ett par riktiga bc-jibbing-skidor. Skidor jag rekommenderar är Atomic Race Gs. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja skidor.
Tillbaka
Topp