Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja twintip !
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MedlemJapaner" data-source="post: 562498" data-attributes="member: 46389"><p>Skillnaden är den att de ofta är lättare och kommer i kortare längder som sagt. Men de är också byggda på ett annat sätt. Eftersom tjejer inte har tyngdpunkten på samma plats som killar, beroende på kroppsform, så måste skidan vara byggd efter detta. Därför har TJEJER i regel lättare att åka på en tjejskida men inte killar. Som skrivet ovan skulle nog en k2 silencer passa dig bra. Den är mjuk, kort och lättåkt. Om du är nybörjare och inte väger så mycket ska du nog satsa på 159cm skidan. Tror det kanske blir lite bökigt med längre skida.</p><p></p><p>Om du däremot vill köra lite hårdare, tycker jag inte att du ska köpa en längra silencer utan däremot den lite styvare och bredare MissDemeananor (<a href="https://www.freeride.se/review/view.php?id=4622" target="_blank">https://www.freeride.se/review/view.php?id=4622</a>) 159 cm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MedlemJapaner, post: 562498, member: 46389"] Skillnaden är den att de ofta är lättare och kommer i kortare längder som sagt. Men de är också byggda på ett annat sätt. Eftersom tjejer inte har tyngdpunkten på samma plats som killar, beroende på kroppsform, så måste skidan vara byggd efter detta. Därför har TJEJER i regel lättare att åka på en tjejskida men inte killar. Som skrivet ovan skulle nog en k2 silencer passa dig bra. Den är mjuk, kort och lättåkt. Om du är nybörjare och inte väger så mycket ska du nog satsa på 159cm skidan. Tror det kanske blir lite bökigt med längre skida. Om du däremot vill köra lite hårdare, tycker jag inte att du ska köpa en längra silencer utan däremot den lite styvare och bredare MissDemeananor ([URL]https://www.freeride.se/review/view.php?id=4622[/URL]) 159 cm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja twintip !
Tillbaka
Topp