Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp mig
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="doennys" data-source="post: 384982" data-attributes="member: 79284"><p>förmodligen inte första gången det dyker upp en sånhär fråga på forumet men - </p><p>Har ni lite tips kanske?</p><p></p><p>Jag är runt 180 cm lång, väger ungefär 70 och ska lära mig åka bräda i vinter tillsammans med ett gäng kompisar. förmodligen kommer det bli ganska många timmar i backen och därmed kan det vara lika bra att köpa utrustning eftersom jag kanske kommer upp i samma kostnad på uthyrningen och det samtidigt är mer effektivt, mer tid i backen helt enkelt.</p><p></p><p>Det jag senare vill rikta in mig på är nog mest masochism i funparken, dvs hoppa runt och leka och göra illa mig själv.</p><p></p><p>Så ni erfarna åkare där ute - har ni några tips på vad som är prisvärt, nybörjarvänligt och lite trixigt? </p><p>Läste att för att leka i funparken är det smidigast med en kort och mjuk bräda, om det inte är en nackdel när man ska lära sig kan jag lika gärna börja på en sådan.</p><p></p><p>Nytt eller begagnat spelar ingen större roll så länge det är funktionellt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="doennys, post: 384982, member: 79284"] förmodligen inte första gången det dyker upp en sånhär fråga på forumet men - Har ni lite tips kanske? Jag är runt 180 cm lång, väger ungefär 70 och ska lära mig åka bräda i vinter tillsammans med ett gäng kompisar. förmodligen kommer det bli ganska många timmar i backen och därmed kan det vara lika bra att köpa utrustning eftersom jag kanske kommer upp i samma kostnad på uthyrningen och det samtidigt är mer effektivt, mer tid i backen helt enkelt. Det jag senare vill rikta in mig på är nog mest masochism i funparken, dvs hoppa runt och leka och göra illa mig själv. Så ni erfarna åkare där ute - har ni några tips på vad som är prisvärt, nybörjarvänligt och lite trixigt? Läste att för att leka i funparken är det smidigast med en kort och mjuk bräda, om det inte är en nackdel när man ska lära sig kan jag lika gärna börja på en sådan. Nytt eller begagnat spelar ingen större roll så länge det är funktionellt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp mig
Tillbaka
Topp