Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälp min hjälm är för liten...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Duffis08" data-source="post: 1057393" data-attributes="member: 121062"><p>Klart att du kanske kan slipa i hjälmen för att få mer utrymme men då finns det ju risk att den inte skyddar lika bra. </p><p>Skulle jag göra det skulle jag försöka slipa lite på hela insidan än att slipa mycket på ett specifikt ställe.</p><p></p><p>Sen har jag en fråga till dig. </p><p>Det verkar ju som att du köpte en Sweet hjälm för att den har MIPS, alltså att du vill att den ska vara så säker som möjligt?</p><p>Att då ta ur innerhjälmen och fundera på att slipa på insidan för att göra hjälmen större känns ju bara dumt. Du köper alltså en bra hjälm om man ser på säkerheten av den men sen funderar du på att ändra hjälmen så den blir mindre säker, väldigt ologiskt i mitt huvud. </p><p></p><p>Gör du dig av med dreadsen till nästa hjälmköp. Köp en hjälm som är säker och som faktiskt passar, annars tappar du lite syftet med hjälm om det är så att den inte sitter bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Duffis08, post: 1057393, member: 121062"] Klart att du kanske kan slipa i hjälmen för att få mer utrymme men då finns det ju risk att den inte skyddar lika bra. Skulle jag göra det skulle jag försöka slipa lite på hela insidan än att slipa mycket på ett specifikt ställe. Sen har jag en fråga till dig. Det verkar ju som att du köpte en Sweet hjälm för att den har MIPS, alltså att du vill att den ska vara så säker som möjligt? Att då ta ur innerhjälmen och fundera på att slipa på insidan för att göra hjälmen större känns ju bara dumt. Du köper alltså en bra hjälm om man ser på säkerheten av den men sen funderar du på att ändra hjälmen så den blir mindre säker, väldigt ologiskt i mitt huvud. Gör du dig av med dreadsen till nästa hjälmköp. Köp en hjälm som är säker och som faktiskt passar, annars tappar du lite syftet med hjälm om det är så att den inte sitter bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälp min hjälm är för liten...
Tillbaka
Topp