Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälp min hjälm är för liten...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mokster" data-source="post: 1057437" data-attributes="member: 55392"><p>Jag förstår hur ni tänker om säkerheten och tro mig jag har funderat på det med, men har ändå kommit fram till att modda den jag har nu är bästa alternativet. Och den som skrev något om inner hjälmen, den har ju ingen funktion förutom va skön, möjligtvis lite vaddering men det sköter deadsen istället. Och MIPS teknologin sitter ju mellan ytttersta lagret & mellan laget som jag förstått det, för att omfördela rörelseenergin och vidareleda den. Då tror jag faktiskt att även om jag tar bort någon mm från mellnskalet så kommer denna hjälm funka bättre än många andra i alla fall den dagen det smäller på riktigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mokster, post: 1057437, member: 55392"] Jag förstår hur ni tänker om säkerheten och tro mig jag har funderat på det med, men har ändå kommit fram till att modda den jag har nu är bästa alternativet. Och den som skrev något om inner hjälmen, den har ju ingen funktion förutom va skön, möjligtvis lite vaddering men det sköter deadsen istället. Och MIPS teknologin sitter ju mellan ytttersta lagret & mellan laget som jag förstått det, för att omfördela rörelseenergin och vidareleda den. Då tror jag faktiskt att även om jag tar bort någon mm från mellnskalet så kommer denna hjälm funka bättre än många andra i alla fall den dagen det smäller på riktigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälp min hjälm är för liten...
Tillbaka
Topp