Hjälp!please

• Trådstartare Trådstartare robert_kaleta
  • Start datum Start datum
R

robert_kaleta

Guest
Hjälp!please
Kan någon av er berätta för en grön åkare vilken storlek ska man ha på pjäxor.Ska de vara något större (min storlek 43)
Snälla hjäpl mig ska åka till Sälen snart och jagar begagnat för mig och mina barn.Har köpt tecninc pro pjäxa och head exslusive skida.

Hjälp!please
Det var en lite konstig fråga. Du ska självklart ha den storlek som passar dina fötter. Har du storlek 43 ska du ha storlek 43. Det bästa sättet att kolla din storlek, om du är osäker på den, är att gå till en sportaffär och ställa foten i en sån där fotmätare, så ser du vilka pjäxor som passar. Sen är det bara att prova.

Hjälp!please
Tjena mors!
Det är extremt viktig att köpa pjäxan LITEN, inte stor.

I butiken mäter du foten, börja sedan prova ½ cm längre än foten.
Testa även exakt din längd.
Efter 3-4dgr i pjäxan har innerskons fyllningsmaterial sjunkit undan och detta medför att om man köper en pjäxa som är bekväm på gränsen till stor så är den alldeles för stor efter ett par dgr.
Ideal storlek är om du kan känna framkanten med tårna i viloläge, lägg sedan vikten på smalbenet, dvs "pressa" benet framåt ungefär som om du försöker kanta ett par skidor, denna rörelse motsvarar det som händer i skidbacken och när du gör detta friläggs normalt tårna.
Lyckas du finna denna storlek så är det perfekt, annars tar du ett halvnummer större och hoppas på det bästa.

KÖP ABSOLUT INTE STÖRRE PJÄXOR, dom blir bara ännu större sen.
Lycka till!

Är det förresten Tecno Pro du menar? 8,9? Isåfall lämna tillbaks dessa och försök hitta antingen Salomon Performa 4,9 - 6,0 fjolårets, borde inte bli speciellt mycket dyrare, ca 800-1500kr.
Tecno Pro pjäxan är nämligen för vek i plasten och håller förmodligen inte längre än ett par veckor innan spännen och överlappande plast skadat varandra.

Tillbaka
Topp