Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp! Rustler 9 vs qst 92 vs rossignol sender 92 ti
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1291271" data-attributes="member: 144594"><p>Det är ett ganska brett användningsområde som anges och trots allt finns det få/inga skidor som excellerar överallt i pisten från isig januaripist till vårens slaskpucklar. </p><p>Så efter att ha funderat på vilka skidor som är bäst på vad, vilket många här skriver insiktsfullt om, så har jag själv (i liknande allmountain-träsk) också börjat inse att <strong>jag</strong> måste prioritera trots allt. </p><p></p><p>Mitt val de senaste åren, efter att ha åkt några år mest på breda Soul7, har därför fallit på Deacon80 som ligger i snittet allmountain/pistskida. Dvs mer pist-prio. Mycket nöjd med den utifrån de förutsättningarna. Men under de åren har jag i efterhand utvärderat att jag oftast befunnit mig i förhållanden (i pist) där en bredare skida varit att föredra. För att inte tala om när man spontant haft turen att stöta på fin pistnära offpist - de tillfällena går ju sällan att planera. </p><p>Så nästa gång blir det nog mer typ Rustler 9 eller QST92.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1291271, member: 144594"] Det är ett ganska brett användningsområde som anges och trots allt finns det få/inga skidor som excellerar överallt i pisten från isig januaripist till vårens slaskpucklar. Så efter att ha funderat på vilka skidor som är bäst på vad, vilket många här skriver insiktsfullt om, så har jag själv (i liknande allmountain-träsk) också börjat inse att [B]jag[/B] måste prioritera trots allt. Mitt val de senaste åren, efter att ha åkt några år mest på breda Soul7, har därför fallit på Deacon80 som ligger i snittet allmountain/pistskida. Dvs mer pist-prio. Mycket nöjd med den utifrån de förutsättningarna. Men under de åren har jag i efterhand utvärderat att jag oftast befunnit mig i förhållanden (i pist) där en bredare skida varit att föredra. För att inte tala om när man spontant haft turen att stöta på fin pistnära offpist - de tillfällena går ju sällan att planera. Så nästa gång blir det nog mer typ Rustler 9 eller QST92. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp! Rustler 9 vs qst 92 vs rossignol sender 92 ti
Tillbaka
Topp