Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp! Rustler 9 vs qst 92 vs rossignol sender 92 ti
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1313077" data-attributes="member: 144594"><p>Kul artikel som alltid från SkiEssentials (och gratis...). För någon som mig som inte/sällan har möjlighet att teståka ter sig Rustler-serien som ett safe bet med extrem stor sweet spot. Liksom QST-serien iofs med stort överlapp, där jag uppfattar QST som aningen mer förlåtande. Vi har en här på Freeride som gillar sina Rustler 10 så mycket att han köpt ett reserv-par! Sedan är ju alla olika förstås, men en del skidor är väl helt enkelt... bra.</p><p></p><p>I vilket fall verkar det som att Bonafide, Cochise och Brahma ersatts med skidor som helt enkelt är bättre på allt. Inte så konstigt egentligen. Men att Ranger-serien är litet mer av "if it ain't broke - don't fix it".</p><p> </p><p>Men - ibland tar det några år innan en ny skida blir ordentligt utvärderad (apropå Anomaly). Det hände med original-Rossignol Soul 7 som höjdes till skyarna i skidtester de första två åren (då jag köpte) men sedan kröp det successivt fram att den har tydliga begränsningar, den är väldigt mjuk och inte gillar hög fart då den blir fladdrig. Litet mysko att det inte framkom i de första testerna för det märkte jag direkt (och jag är inte lika duktig som många andra på att känna sånt). Det blir nog en sorts osjälvständig mass-effekt i dessa tester. Plus att det ofta blir "nyhetens behag" att testa en ny skidmodell.</p><p></p><p>Ni som testat får gärna säga emot, det är ju alltid mer värt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1313077, member: 144594"] Kul artikel som alltid från SkiEssentials (och gratis...). För någon som mig som inte/sällan har möjlighet att teståka ter sig Rustler-serien som ett safe bet med extrem stor sweet spot. Liksom QST-serien iofs med stort överlapp, där jag uppfattar QST som aningen mer förlåtande. Vi har en här på Freeride som gillar sina Rustler 10 så mycket att han köpt ett reserv-par! Sedan är ju alla olika förstås, men en del skidor är väl helt enkelt... bra. I vilket fall verkar det som att Bonafide, Cochise och Brahma ersatts med skidor som helt enkelt är bättre på allt. Inte så konstigt egentligen. Men att Ranger-serien är litet mer av "if it ain't broke - don't fix it". Men - ibland tar det några år innan en ny skida blir ordentligt utvärderad (apropå Anomaly). Det hände med original-Rossignol Soul 7 som höjdes till skyarna i skidtester de första två åren (då jag köpte) men sedan kröp det successivt fram att den har tydliga begränsningar, den är väldigt mjuk och inte gillar hög fart då den blir fladdrig. Litet mysko att det inte framkom i de första testerna för det märkte jag direkt (och jag är inte lika duktig som många andra på att känna sånt). Det blir nog en sorts osjälvständig mass-effekt i dessa tester. Plus att det ofta blir "nyhetens behag" att testa en ny skidmodell. Ni som testat får gärna säga emot, det är ju alltid mer värt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp! Rustler 9 vs qst 92 vs rossignol sender 92 ti
Tillbaka
Topp