Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp!!! Salomon Pocket Rocket eller 1080??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ned" data-source="post: 8021" data-attributes="member: 13992"><p>Jag kör själv på ett par PR 175. Bra skida i lössnö, och halvskaplig i långsväng i pist. Lite krasst isgrepp (inte så konstigt med tanke på bredden). Fungerar att hoppa med, även om jag inte är någon jibber. Vet att 1080 i år är uppbyggd likadant som PK med spaceframe, d.v.s. skidan är i princip ihålig, bara "utfyllnadsmaterial", ingen träkärna. Detta ger en lätt skida där kraften går ut direkt på stålkanten. PR fungerar inte alls i kortsväng då du får jobba arslet av det då den dels är så bred och dels så mjuk. Ska du vara medstadels i svenska fjällen skulle jag föreslå scott:s P2:a, vet inte vad den heter i år, men den har dom bästa pistegenskaperna för att vara twintip, vilka i allmänhet är mjukare än en pistskida. Annars får du köra enligt det konceptet jag kör på, att ha två skidor, kostar lite mer, men då får du ut det mesta av åkningen. Jag har som sagt ett par PR och ett par Equipe 3V, salomons slalomsskida. Equipen till svensk, hård pist och PR till vårslask, nysnö, lek & trick + den lilla offpist man kommer åt.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>/Anders</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ned, post: 8021, member: 13992"] Jag kör själv på ett par PR 175. Bra skida i lössnö, och halvskaplig i långsväng i pist. Lite krasst isgrepp (inte så konstigt med tanke på bredden). Fungerar att hoppa med, även om jag inte är någon jibber. Vet att 1080 i år är uppbyggd likadant som PK med spaceframe, d.v.s. skidan är i princip ihålig, bara "utfyllnadsmaterial", ingen träkärna. Detta ger en lätt skida där kraften går ut direkt på stålkanten. PR fungerar inte alls i kortsväng då du får jobba arslet av det då den dels är så bred och dels så mjuk. Ska du vara medstadels i svenska fjällen skulle jag föreslå scott:s P2:a, vet inte vad den heter i år, men den har dom bästa pistegenskaperna för att vara twintip, vilka i allmänhet är mjukare än en pistskida. Annars får du köra enligt det konceptet jag kör på, att ha två skidor, kostar lite mer, men då får du ut det mesta av åkningen. Jag har som sagt ett par PR och ett par Equipe 3V, salomons slalomsskida. Equipen till svensk, hård pist och PR till vårslask, nysnö, lek & trick + den lilla offpist man kommer åt. Lycka till! /Anders [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp!!! Salomon Pocket Rocket eller 1080??
Tillbaka
Topp