Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
HJÄLP! Shogun eller Gotama- egenskaper och längd?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowrip" data-source="post: 847831" data-attributes="member: 74358"><p>Jag är hemskt ledsen att behöva lägga ut ännu en tråd men jag sliter mitt hår i beslutsångest. </p><p>Jag ska använda skidorna mest till offpist i Kittelfjäll och några toppturer i Nordnorge (hudar på alltså).</p><p> Jag är 178 cm och väger ca 77 kg.</p><p></p><p>Valet står nu mellan Salomon shogun 182 cm eller Gotama 186 cm- vilka ska jag välja!??!</p><p>Som jag ser det: <strong>Shogun:<strong> + verkar ha bra fartstabilitet</strong></strong></p><p><strong><strong>+ Har fått bra recensioner, inte minst här på freeride.</strong></strong></p><p><strong><strong>+ Längre tipprocker</strong></strong></p><p><strong><strong>+ Kortare radie de gånger man besöker pisten.</strong></strong></p><p><strong><strong>- För kort för att inte bli fladdriga?</strong></strong></p><p><strong><strong>- För dåligt flyt i puder?</strong></strong></p><p><strong><strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong>Gotama: <strong>- Klumpiga?</strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong>- Lång radie i pist.</strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong>- Hur bär en early rise i puder?</strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong>+ Fartstabila.</strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong></strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong>Som sagt, ledsen att behöva kasta ut en sån här tråd men lämna gärna Era synpunkter till en desperat och smått panikslagen, skidlös stackare.</strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong></strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong>Peace!</strong></strong></strong></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowrip, post: 847831, member: 74358"] Jag är hemskt ledsen att behöva lägga ut ännu en tråd men jag sliter mitt hår i beslutsångest. Jag ska använda skidorna mest till offpist i Kittelfjäll och några toppturer i Nordnorge (hudar på alltså). Jag är 178 cm och väger ca 77 kg. Valet står nu mellan Salomon shogun 182 cm eller Gotama 186 cm- vilka ska jag välja!??! Som jag ser det: [b]Shogun:[b] + verkar ha bra fartstabilitet + Har fått bra recensioner, inte minst här på freeride. + Längre tipprocker + Kortare radie de gånger man besöker pisten. - För kort för att inte bli fladdriga? - För dåligt flyt i puder? [b]Gotama: [b]- Klumpiga? - Lång radie i pist. - Hur bär en early rise i puder? + Fartstabila. Som sagt, ledsen att behöva kasta ut en sån här tråd men lämna gärna Era synpunkter till en desperat och smått panikslagen, skidlös stackare. Peace![/b][/b][/b][/b] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
HJÄLP! Shogun eller Gotama- egenskaper och längd?!
Tillbaka
Topp