Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp snowboard val
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ErikDragon" data-source="post: 1096810" data-attributes="member: 102474"><p>Jag tycker det är beroende på brädtyp om det funkar med bräda under 26,5 med 28,5 fötter. Självklart spelar ju vinklar på bindningar, typ av boots och annat in oxå.</p><p></p><p>Jag hade en Smokin 166W innan, den hade 26,4 i midjebredd. Jonesbrädan är 160 cm och har 25,6 i midjebredd.</p><p></p><p>Båda brädorna förhållandevis styva, liknande flex. Båda rockerbrädor fast med olika profiler. Jag upplevde Smokinbrädan som mycket trögare, livlösare och rent ut sagt tråkigare att åka med. Kan inte påstå att den var stabilare i högre farter heller. Den gav bättre flyt i pudret iom längre och bredare, men Jonesbrädan flyter på riktigt bra den med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ErikDragon, post: 1096810, member: 102474"] Jag tycker det är beroende på brädtyp om det funkar med bräda under 26,5 med 28,5 fötter. Självklart spelar ju vinklar på bindningar, typ av boots och annat in oxå. Jag hade en Smokin 166W innan, den hade 26,4 i midjebredd. Jonesbrädan är 160 cm och har 25,6 i midjebredd. Båda brädorna förhållandevis styva, liknande flex. Båda rockerbrädor fast med olika profiler. Jag upplevde Smokinbrädan som mycket trögare, livlösare och rent ut sagt tråkigare att åka med. Kan inte påstå att den var stabilare i högre farter heller. Den gav bättre flyt i pudret iom längre och bredare, men Jonesbrädan flyter på riktigt bra den med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp snowboard val
Tillbaka
Topp