Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp till att välja all-mountain skida + bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1142857" data-attributes="member: 83225"><p>Hm, det där är en jäkligt svår fråga då det beror väldigt mycket på hur du åker och även hur långa sulor du har osv. Jag är 188cm och väger runt 75-78. Så man kan säga att jag är ungefär en decimeter längre och 10 kilo tyngre än du. Det borde ju rakt översatt betyda 1 dintal lägre för dig. Jag brukar köra ca 8-9 lite beroende på bindning. Jag har dock ganska långa sulor (321mm numera men när detta brukade diskuteras hade jag 328) och det innebär lägre din. Så om du har betydligt kortare sulor så kanske du behöver 8-9. Men sen kanske du kör väldigt lugnt och därför bara borde ha 6-7 nånstans. </p><p></p><p>Av de du nämner så skulle jag nog säga att du kan lägga STH2 åt sidan. 16 som max kommer du nog aldrig att behöva men under 7 kan du kanske behöva gå. Däremot kan du ju sikta på en STH2 med ett lägre spann istället...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1142857, member: 83225"] Hm, det där är en jäkligt svår fråga då det beror väldigt mycket på hur du åker och även hur långa sulor du har osv. Jag är 188cm och väger runt 75-78. Så man kan säga att jag är ungefär en decimeter längre och 10 kilo tyngre än du. Det borde ju rakt översatt betyda 1 dintal lägre för dig. Jag brukar köra ca 8-9 lite beroende på bindning. Jag har dock ganska långa sulor (321mm numera men när detta brukade diskuteras hade jag 328) och det innebär lägre din. Så om du har betydligt kortare sulor så kanske du behöver 8-9. Men sen kanske du kör väldigt lugnt och därför bara borde ha 6-7 nånstans. Av de du nämner så skulle jag nog säga att du kan lägga STH2 åt sidan. 16 som max kommer du nog aldrig att behöva men under 7 kan du kanske behöva gå. Däremot kan du ju sikta på en STH2 med ett lägre spann istället... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp till att välja all-mountain skida + bindning
Tillbaka
Topp