Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp val av skidor - avancerad åkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PlunTzkY" data-source="post: 389639" data-attributes="member: 15424"><p>Jag vill inte vara oförskämd, men har man precis provat ett par carving skidor finns det ingen i världen som avancerad åkare. En avancerad åkare kan åka i alla hastigheter på alla underlag är min definition och det skrev du själv att du inte kunde, så:</p><p></p><p>Med tanke på att du är nybörjare och inte väger så mycket tror jag inte du ska ha ett par alltför hårda skidor, men ett par skidor att utvecklad med, och kanske inte alltför långa heller. Du ska ju inte ha dessa skidorna för all framtid framöver, bättre o utvecklas på dem och sen byta upp sig.</p><p>Bandits tror jag är lagom för dig, ganska lättåkta och du kommer växa med dom snabbt men klarar ändå att man står på riktigt hyfsat och lite lättare offpistegenskaper. Roliga skidor.</p><p>Det är en vanlig tro att man som nybörjare blir bättre av ett par "proffs" skidor, men istället kommer du bara uppleva dom som styva och livlösa och utvecklas saktare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PlunTzkY, post: 389639, member: 15424"] Jag vill inte vara oförskämd, men har man precis provat ett par carving skidor finns det ingen i världen som avancerad åkare. En avancerad åkare kan åka i alla hastigheter på alla underlag är min definition och det skrev du själv att du inte kunde, så: Med tanke på att du är nybörjare och inte väger så mycket tror jag inte du ska ha ett par alltför hårda skidor, men ett par skidor att utvecklad med, och kanske inte alltför långa heller. Du ska ju inte ha dessa skidorna för all framtid framöver, bättre o utvecklas på dem och sen byta upp sig. Bandits tror jag är lagom för dig, ganska lättåkta och du kommer växa med dom snabbt men klarar ändå att man står på riktigt hyfsat och lite lättare offpistegenskaper. Roliga skidor. Det är en vanlig tro att man som nybörjare blir bättre av ett par "proffs" skidor, men istället kommer du bara uppleva dom som styva och livlösa och utvecklas saktare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp val av skidor - avancerad åkare
Tillbaka
Topp