Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp! Välja skidor och bindningar för randonee
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MikeMike" data-source="post: 587459"><p>Du kan tänka lite så här:</p><p></p><p>Ett paket som du kan använda på de till kortare toppturer och som funkar helt okej i pisten. Är en skida med en midja på 88-95 mm, en bindning till skulle kunna vara Marker Baron (lättare och billigare än Marker Duke) då kan du använda dina vanliga alpina pjäxor. Då har du ett bra pist/offpist/turpaket Vill du ha ett par bingnigar som är lite mer turvänlig så skulle jag kunna tänka mig den nya Diamir Eagle, tillräckligt stabil för att funka i pisten för dom flesta, bra utlösningsfunktion och ett grymt bra turläge. Då har du ett mer Tur/offpist/pistpaket. Funkar också med vanliga alpina pjäxor. Vill du välja det bästa och det lättaste så skulle jag inte nöja mig med en skida på 95mm i midja utan gå upp på en 100-105 mm, vist då blir det en skida som man inte gärna åker i pisten med men som ger så mycket mer glädje utan för. Till den så blir det en Dynafit Ft12 och ett par stabila pjäxor med som passar till dynafit bindnigen. </p><p></p><p>Micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MikeMike, post: 587459"] Du kan tänka lite så här: Ett paket som du kan använda på de till kortare toppturer och som funkar helt okej i pisten. Är en skida med en midja på 88-95 mm, en bindning till skulle kunna vara Marker Baron (lättare och billigare än Marker Duke) då kan du använda dina vanliga alpina pjäxor. Då har du ett bra pist/offpist/turpaket Vill du ha ett par bingnigar som är lite mer turvänlig så skulle jag kunna tänka mig den nya Diamir Eagle, tillräckligt stabil för att funka i pisten för dom flesta, bra utlösningsfunktion och ett grymt bra turläge. Då har du ett mer Tur/offpist/pistpaket. Funkar också med vanliga alpina pjäxor. Vill du välja det bästa och det lättaste så skulle jag inte nöja mig med en skida på 95mm i midja utan gå upp på en 100-105 mm, vist då blir det en skida som man inte gärna åker i pisten med men som ger så mycket mer glädje utan för. Till den så blir det en Dynafit Ft12 och ett par stabila pjäxor med som passar till dynafit bindnigen. Micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp! Välja skidor och bindningar för randonee
Tillbaka
Topp