Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp! Välja skidor och bindningar för randonee
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="E-SundberG" data-source="post: 778975"><p>Binningen är viktigast i toppturen!</p><p></p><p>Några marker eller diamir ärinte att lita på, för det första så är dom VÄLDIGT klumpiga och tunga. Det blir så jobbigt att ha klumpiga binningar när man går topptur. Den binningen som många inte tror att dom e bra och inte ska hålla för skidåkning är Dynafit binningarna, dom säger att Dynafit binningarna inte hållermycket så har väldigt fel, dom e bra i vanlig skidåkning och all skidåkning. Marker och diamir är inte bättre och starkare gångjärnet funkar inte.</p><p>Många som klagar att dom går sönder.</p><p>Så Dynafit binningar e bäst.</p><p><em>Det är många som tror att Dynafit binningarna är för veka för skidåkning men det är dom inte, Dubbelt så bättre än dom andra.</em></p><p>Jag förslår binningen Dynafit TLT speed den änklaste binningen.</p><p></p><p>De finns ju många lätta och bra skidor men om man ska gå på långturer så ska man helst ha väldigt lätta skidor som te X Dynfit skidor (har jävligt bra skidor och lätta) </p><p>Dynastar har också lätta skidor.</p><p>Men dom som jag andvänder K2 MOUNT BAKER, perfect i alla fören, den e bred och väldigt lätt.</p><p>Jag har också andvändt K2 shuksnad (stavfel kanske) också jävligt bra men lite smalare än Mount.....</p><p>Så jag skulle väljt dom istället för TYP dynastar pro rider.</p><p></p><p>Har gått på topptur sen jag va 7 år. och jag har inte andvänd några marker binningar eller marker för dom är för klumpiga. Och nu Har jag haft dynafit binnngarna i 1 år FORTFARANDE hel.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Så håller föllständigt med The-Man</p><p></p><p></p><p>/ERIC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="E-SundberG, post: 778975"] Binningen är viktigast i toppturen! Några marker eller diamir ärinte att lita på, för det första så är dom VÄLDIGT klumpiga och tunga. Det blir så jobbigt att ha klumpiga binningar när man går topptur. Den binningen som många inte tror att dom e bra och inte ska hålla för skidåkning är Dynafit binningarna, dom säger att Dynafit binningarna inte hållermycket så har väldigt fel, dom e bra i vanlig skidåkning och all skidåkning. Marker och diamir är inte bättre och starkare gångjärnet funkar inte. Många som klagar att dom går sönder. Så Dynafit binningar e bäst. [i]Det är många som tror att Dynafit binningarna är för veka för skidåkning men det är dom inte, Dubbelt så bättre än dom andra.[/i] Jag förslår binningen Dynafit TLT speed den änklaste binningen. De finns ju många lätta och bra skidor men om man ska gå på långturer så ska man helst ha väldigt lätta skidor som te X Dynfit skidor (har jävligt bra skidor och lätta) Dynastar har också lätta skidor. Men dom som jag andvänder K2 MOUNT BAKER, perfect i alla fören, den e bred och väldigt lätt. Jag har också andvändt K2 shuksnad (stavfel kanske) också jävligt bra men lite smalare än Mount..... Så jag skulle väljt dom istället för TYP dynastar pro rider. Har gått på topptur sen jag va 7 år. och jag har inte andvänd några marker binningar eller marker för dom är för klumpiga. Och nu Har jag haft dynafit binnngarna i 1 år FORTFARANDE hel. Så håller föllständigt med The-Man /ERIC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp! Välja skidor och bindningar för randonee
Tillbaka
Topp