Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hjälp vid köp av kamera...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ZekeWarg" data-source="post: 937535" data-attributes="member: 131615"><p>Om det fortfarande är aktuellt: </p><p>Om 60 fps är ett krav så säger jag 550D. Det är en del pengar dock om din budget är så låg.</p><p>5000 får du pynta ungefär. Men tro mig, det är värt det.</p><p>Skall du ha bra slo-mo går det tyvärr inte att gå runt hög framerate, inte med lika bra resultat.</p><p>Sen behöver du ju en del runt-omkring-utrustning, batterier (minst ett extra), minneskort och bla bla bla.</p><p>Samt en extraförsäkring. "Men det behövs ju inte!" Nej det är sant, det behövdes ju inte. </p><p>Tills kameran gick i backen och sprack fullständigt. Ojdå.... Av egen erfarenhet (x2), skaffa extraförsäkring.</p><p>Scandinavianphoto.se är grymma att handla från och har den antagligen bästa försäkringen av alla.</p><p>Ex: Canon 550D blir stulen, jag anmälde det, tog med en kopia av anmälningen till dom, pyntade 200 spänn och fick en ny kamera i näven, inte ett telefonsamtal till försäkringsbolag eller nåt. Najs.</p><p></p><p>PS: Sen kan du ju bygga på med det som behövs efteråt, glas, batterigrepp, stativ, blixtar osv osv...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ZekeWarg, post: 937535, member: 131615"] Om det fortfarande är aktuellt: Om 60 fps är ett krav så säger jag 550D. Det är en del pengar dock om din budget är så låg. 5000 får du pynta ungefär. Men tro mig, det är värt det. Skall du ha bra slo-mo går det tyvärr inte att gå runt hög framerate, inte med lika bra resultat. Sen behöver du ju en del runt-omkring-utrustning, batterier (minst ett extra), minneskort och bla bla bla. Samt en extraförsäkring. "Men det behövs ju inte!" Nej det är sant, det behövdes ju inte. Tills kameran gick i backen och sprack fullständigt. Ojdå.... Av egen erfarenhet (x2), skaffa extraförsäkring. Scandinavianphoto.se är grymma att handla från och har den antagligen bästa försäkringen av alla. Ex: Canon 550D blir stulen, jag anmälde det, tog med en kopia av anmälningen till dom, pyntade 200 spänn och fick en ny kamera i näven, inte ett telefonsamtal till försäkringsbolag eller nåt. Najs. PS: Sen kan du ju bygga på med det som behövs efteråt, glas, batterigrepp, stativ, blixtar osv osv... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hjälp vid köp av kamera...
Tillbaka
Topp