Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
hjälp vid val av skida+ bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="4life" data-source="post: 842610" data-attributes="member: 119774"><p>vikt 62 längd 173 </p><p></p><p>Hej!</p><p></p><p>Tänkte investera i min första telemarksutrustning och behöver lite hjälp med val av skida+ bindning. Jag kommer i första hand gå på toppturer men vill även kunna använda skidor+ bindning i pisten.</p><p></p><p>Vad är det för skillnad på rottefella cobra r4 och r8?</p><p>Fördelar/nackdelar mellan en rottefella cobrabindning och BD o1 bindning?</p><p></p><p>Jag hade från början tänkt sätta ny bindning på ett par k2 miss demeanor twintip skidor som jag har sedan förut, 164 cm långa. Är skidorna för korta för mig fär att offpist/pist med? är det en bra skida att köra telemark med?</p><p></p><p>Sedan har jag också fått erbjudande att köpa ett par k2 payback eller k2 gotback skidor med BD o1 bindning.</p><p>vad är det för skillnad på dessa två modeller? Om man jämför K2 miss demeanor skidan med de två andra modellerna vad är det bästa alternativet? fördelar/nackdelar?</p><p></p><p>Skulle verkligen underlätta grymt mycket med lite svar på dessa frågor =)</p><p></p><p>hade!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="4life, post: 842610, member: 119774"] vikt 62 längd 173 Hej! Tänkte investera i min första telemarksutrustning och behöver lite hjälp med val av skida+ bindning. Jag kommer i första hand gå på toppturer men vill även kunna använda skidor+ bindning i pisten. Vad är det för skillnad på rottefella cobra r4 och r8? Fördelar/nackdelar mellan en rottefella cobrabindning och BD o1 bindning? Jag hade från början tänkt sätta ny bindning på ett par k2 miss demeanor twintip skidor som jag har sedan förut, 164 cm långa. Är skidorna för korta för mig fär att offpist/pist med? är det en bra skida att köra telemark med? Sedan har jag också fått erbjudande att köpa ett par k2 payback eller k2 gotback skidor med BD o1 bindning. vad är det för skillnad på dessa två modeller? Om man jämför K2 miss demeanor skidan med de två andra modellerna vad är det bästa alternativet? fördelar/nackdelar? Skulle verkligen underlätta grymt mycket med lite svar på dessa frågor =) hade! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
hjälp vid val av skida+ bindning
Tillbaka
Topp