Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, vilka fler skidor ska jag ha efter 25 års uppehåll för att lära mig carva?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rustie" data-source="post: 1094692" data-attributes="member: 163722"><p>DIN-inställningar borde jag kunna fixa med hjälp av Google -> tabell i bindningarnas manual.</p><p></p><p>Förspänning, höjd och bredd blir väl inte aktuellt att ändra för "vanliga" pjäxor? (Fick mina Kenja monterade i butik utan att ange annat än vikt och sullängd och utgår från att de levererats åkklara för en normalskicklig, normalpjäxad åkare, då inget annat angetts?)</p><p></p><p></p><p>Är det hårdheten som avgör graden av flås som krävs? Eller är det graden av rocker? Skidans bredd? Längd? Vilka egenskaper?</p><p></p><p>Jag gillar inte mjuka skidor men är i denna nyfas i behov av skidor som jag orkar köra på. Vill inte växa ur dem imorgon. Kommer åka varje vecka så det vore då tusan om jag inte utvecklas. Huvudskälet för en hårdare skida är att jag redan nu tycker om känslan av stabil skida. Men som sagt: Jag är rätt nollställd i min åkning och det har varit jobbiga pass i backen. </p><p></p><p>Ska jag kika på någon medelväg? En NÅGOT mjukare raceskida? Eller inte en raceskida alls?</p><p></p><p></p><p>Äh men han ska bara testa. Han får köpa egna när han vet vad han vill ha. Det handlar om första plogsvängarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rustie, post: 1094692, member: 163722"] DIN-inställningar borde jag kunna fixa med hjälp av Google -> tabell i bindningarnas manual. Förspänning, höjd och bredd blir väl inte aktuellt att ändra för "vanliga" pjäxor? (Fick mina Kenja monterade i butik utan att ange annat än vikt och sullängd och utgår från att de levererats åkklara för en normalskicklig, normalpjäxad åkare, då inget annat angetts?) Är det hårdheten som avgör graden av flås som krävs? Eller är det graden av rocker? Skidans bredd? Längd? Vilka egenskaper? Jag gillar inte mjuka skidor men är i denna nyfas i behov av skidor som jag orkar köra på. Vill inte växa ur dem imorgon. Kommer åka varje vecka så det vore då tusan om jag inte utvecklas. Huvudskälet för en hårdare skida är att jag redan nu tycker om känslan av stabil skida. Men som sagt: Jag är rätt nollställd i min åkning och det har varit jobbiga pass i backen. Ska jag kika på någon medelväg? En NÅGOT mjukare raceskida? Eller inte en raceskida alls? Äh men han ska bara testa. Han får köpa egna när han vet vad han vill ha. Det handlar om första plogsvängarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, vilka fler skidor ska jag ha efter 25 års uppehåll för att lära mig carva?
Tillbaka
Topp