Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, vilka fler skidor ska jag ha efter 25 års uppehåll för att lära mig carva?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1094761" data-attributes="member: 144594"><p>Är din gube otränad, räddhågsen och försiktig, eller en friluftsatlet med j*vlar anamma och talang för det mesta (inte bara gitarr...)..? Min styvson tillhör den senare gruppen (inkl. gitarr) och han gick från noll till att behärska rödsvarta backar efter två timmar i Hovfjället.</p><p></p><p>Om guben är mer åt det senare atletiska hållet (och viss vikt har han ju!) så skulle inte dina Kenja vara helt fel för honom. De har antagligen en större "sweet spot" än den typ av andra par du själv söker. Han kan låna dem medan du testar ditt nya par. Om hans pjäxor går i dina bindningar förstås.</p><p></p><p>Annars verkar det smartare att köpa ett par billiga begagnade till honom. Lycka till, tummar hålls. Jag blev själv själaglad när min partner snabbt tog till sig skidåkning som vuxen (ett ämne värt en egen tråd)! </p><p></p><p>Sen instämmer jag också i att någon med ditt intresse för teknik och analys bör försöka testa så många olika skidor som möjligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1094761, member: 144594"] Är din gube otränad, räddhågsen och försiktig, eller en friluftsatlet med j*vlar anamma och talang för det mesta (inte bara gitarr...)..? Min styvson tillhör den senare gruppen (inkl. gitarr) och han gick från noll till att behärska rödsvarta backar efter två timmar i Hovfjället. Om guben är mer åt det senare atletiska hållet (och viss vikt har han ju!) så skulle inte dina Kenja vara helt fel för honom. De har antagligen en större "sweet spot" än den typ av andra par du själv söker. Han kan låna dem medan du testar ditt nya par. Om hans pjäxor går i dina bindningar förstås. Annars verkar det smartare att köpa ett par billiga begagnade till honom. Lycka till, tummar hålls. Jag blev själv själaglad när min partner snabbt tog till sig skidåkning som vuxen (ett ämne värt en egen tråd)! Sen instämmer jag också i att någon med ditt intresse för teknik och analys bör försöka testa så många olika skidor som möjligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, vilka fler skidor ska jag ha efter 25 års uppehåll för att lära mig carva?
Tillbaka
Topp