Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, vilka fler skidor ska jag ha efter 25 års uppehåll för att lära mig carva?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1096278" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=163722]@Rustie[/USER] </p><p>En kortsvängsskida som Racetiger SC är konstruerad för att gå mer eller mindre konstant på kant och då företrädelsvis i skärande sväng. När du skriver att du tycker de är tråkiga i blåa pister och oåkbara i gröna får jag en klar känsla av att du inte kör dem på skär. Det är ju just i flacka backar som en kortsvängsskida kan vara riktigt riktigt rolig eftersom den inte behöver så mycket fart och kraft för att svänga ...</p><p></p><p>Du skriver vidare att du tycker skidan är orolig ut ur svängen och funderar kring den "plana" övergången. Kör du ett par morderna carvingskidor på skär har du ingen plan övergång utan går snabbt från kant till kant. Och sladdar du på ett par skidor med kort radie kan de kännas riktigt oroliga, då känns ett par skidor med längre radie betydligt stabilare.</p><p></p><p>Jag tror, men vet naturligtvis inte, att du behöver börja från grunden med skärande svängar för att kunna nyttja dina skidor. Har jag fel?</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1096278, member: 13863"] [USER=163722]@Rustie[/USER] En kortsvängsskida som Racetiger SC är konstruerad för att gå mer eller mindre konstant på kant och då företrädelsvis i skärande sväng. När du skriver att du tycker de är tråkiga i blåa pister och oåkbara i gröna får jag en klar känsla av att du inte kör dem på skär. Det är ju just i flacka backar som en kortsvängsskida kan vara riktigt riktigt rolig eftersom den inte behöver så mycket fart och kraft för att svänga ... Du skriver vidare att du tycker skidan är orolig ut ur svängen och funderar kring den "plana" övergången. Kör du ett par morderna carvingskidor på skär har du ingen plan övergång utan går snabbt från kant till kant. Och sladdar du på ett par skidor med kort radie kan de kännas riktigt oroliga, då känns ett par skidor med längre radie betydligt stabilare. Jag tror, men vet naturligtvis inte, att du behöver börja från grunden med skärande svängar för att kunna nyttja dina skidor. Har jag fel? /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp, vilka fler skidor ska jag ha efter 25 års uppehåll för att lära mig carva?
Tillbaka
Topp