Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp! Vilka skidor för topptur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lefty69" data-source="post: 1297499" data-attributes="member: 164783"><p>Även jag har fallit för ATK Crest 10 men också för Marker Alpinist 10.</p><p>Lätta och bra bindningar som är enkla att komma i och som håller i alla lägen och är problemlösa att använda med eller utan hudar.</p><p>Har haft ATK Crest i snart 5 år och aldrig haft problem och åker allt med dem. </p><p>Jag väger 82 och är 185 lång och kan åka på inställning 8. Har aldrig tjuvsläppt men släppt ifall det behövdes.</p><p>Just nu kör jag Cresten på en något tyngre skida än mina tidigare Salomon MTN 95or, dvs Elan Ripstick 96 och gillar kombinationen enormt.</p><p>Har även bredare djupsnöskidor än så och även där kör jag Marker Alpinist 10.</p><p></p><p>På mina riktigt lätta Salomon MTN Pro 86 har jag Marker Alpinist 10 och även där efter 1 års erfarenhet är jag mer än nöjd. Använder denna kombination för längre turer då jag vet att jag inte kommer att hamna ut för alltför djup snö och kan dra nytta av den väldigt låga sammanlagda vikten.</p><p>Pro 86orna håller väldigt bra även på hårda och isiga underlag vilket överraskade mig samt att de är grymma att carva med.</p><p>Det låter som om du, baserat på din beskrivning av vad du åker och stiger, kunde kolla efter liknande kombinationer som denna och som även Mountain Man och Grongstad rekommenderade i sina inlägg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lefty69, post: 1297499, member: 164783"] Även jag har fallit för ATK Crest 10 men också för Marker Alpinist 10. Lätta och bra bindningar som är enkla att komma i och som håller i alla lägen och är problemlösa att använda med eller utan hudar. Har haft ATK Crest i snart 5 år och aldrig haft problem och åker allt med dem. Jag väger 82 och är 185 lång och kan åka på inställning 8. Har aldrig tjuvsläppt men släppt ifall det behövdes. Just nu kör jag Cresten på en något tyngre skida än mina tidigare Salomon MTN 95or, dvs Elan Ripstick 96 och gillar kombinationen enormt. Har även bredare djupsnöskidor än så och även där kör jag Marker Alpinist 10. På mina riktigt lätta Salomon MTN Pro 86 har jag Marker Alpinist 10 och även där efter 1 års erfarenhet är jag mer än nöjd. Använder denna kombination för längre turer då jag vet att jag inte kommer att hamna ut för alltför djup snö och kan dra nytta av den väldigt låga sammanlagda vikten. Pro 86orna håller väldigt bra även på hårda och isiga underlag vilket överraskade mig samt att de är grymma att carva med. Det låter som om du, baserat på din beskrivning av vad du åker och stiger, kunde kolla efter liknande kombinationer som denna och som även Mountain Man och Grongstad rekommenderade i sina inlägg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp! Vilka skidor för topptur
Tillbaka
Topp