Hjälp!

• Trådstartare Trådstartare abes
  • Start datum Start datum
A

abes

Guest
Hjälp!
Hej!
Jag testade på att åka bräda för första gången förra året och helt såld i det nu.Så detta året så tänkte jag skaffa mig en bräda men ha ingen aning va man ska gå efter eller viken bräda man ska välja.
En kompis har en burton custom 55 som han vill sälja till mig,är det nått bra första val?
Vad rekomendera ni?va ska man ha för längd på brädan själv är jag 1.80 och väger 86kg.
Snälla hjälp mig vill upp i backen och lära mig att åka=)

Hjälp!
custom är en bra bräda, men jag är lite tveksam till längden. 155 cm är ganska kort för någon som är 180 lång, det blir instabilt i högre farter. Å andra sidan så är en kortare bräda enklare att lära sig manövrera, så det har ju fördelar också.

Hjälp!
Oki men jag lär ju inte ha allt för höga farter i början,men vilken längd ska man satsa på nån runt 160 eller?

Hjälp!
Längden på brädan beror ju helt på vad du är ute efter för typ av åkning! Men om du vill ha en bra nybörjar bräda tycker jag du skall sikta på en relativt mjuk bräda runt 155 - 160 cm.

Hjälp!
En syn på saken är oxå: Om du har en custom (vilket är en grymt bra bräda) och det fortfarande inte går bra i backen så är det inte brädans fel, utan ditt. Vilket (på mig iaf) ger ännu mer motivation att träna mer... ^_^

Hjälp!
Jo jag har läst här i forumet att custom ska vara en bra bräda men att dem går sönder snabbt.

Hjälp!
86 kilo är lite för mycket för en Custom 55. Du bör satsa på någoy lite längre och styvare. Fundera också lite kring bredden. Vad har du för skostorlek?

Hjälp!
Oki vilken storlek borde jag satsa på då?har 43 1/2 i sko storlek så vilken bredd är det som gäller,namn ge gärna nått förslag så man kan börja leta för vill kunna öva i backen nu.

Hjälp!
Du har ju Burton canyon som är lite bredare bräda. Kostar junt 4500ny har jag för mig. Det är en helt ok bräda. Den är gjord för lite allt möjligt. Kan du åka i hela pisten med. Kikade på burton.com och där säger dom att den har siffran 6 i styvhet, så den är ganska mjuk. Har pillat lite på den, och jag tycker den är lite för mjuk. Men jag vet inte vad du vill ha. Ett litet tips iaf =)

Hjälp!
en bräda runt 160cm och en midjebredd runt 25cm skulle nog funka bra för dig... och lagom styv förstås, eftersom du inte har åkt så mkt så behöver du inte ha en så jävla styv eftersom då du kan få problem att trycka igenom brädan..

mvh/daniel

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp