Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="StefanHagnesten" data-source="post: 64135" data-attributes="member: 34448"><p>hej alla snöfanatiker!</p><p></p><p>jag har ett problem! nu nalkas alpsemestern o ja måste köpa en ny bräda. jag har bestämt mig för en salomon era men nu återstår längden. brädan finns ju i 158 och 163 o ifall man ska gå efter "hakregeln" så blir 163 bäst. denna stämmer också överens bäst med min vikt (80 kg) då salomon påstår att 163 lämpar sig för viktklass 70-90 medan 158 ska lämpas bäst åt 60-80. det man kan lägga till är också att om ja måste säga att ja lutar åt någon stil i min åkning (puder ek park) så lutar ja svagt åt parkhållet (då kortare bräda=158) men om man tittar på vikten så blir väl 163 bättre. sedan är väl eran ganska hård (...?) vilket kanske kan kompenseras lite med att ja köper en kortare bräda (158)? för hård så blir det ju svårare att carva osv...</p><p></p><p>SNÄLLA HJÄLP MIG! vilken ska ja välja???</p><p></p><p>ledsen att ja bidrar med en till vilken-bräda-ska-ja-välja fråga men ja vore OERHÖRT tacksam för snabba svar!!</p><p></p><p>ha dt bäst! /stefan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="StefanHagnesten, post: 64135, member: 34448"] hej alla snöfanatiker! jag har ett problem! nu nalkas alpsemestern o ja måste köpa en ny bräda. jag har bestämt mig för en salomon era men nu återstår längden. brädan finns ju i 158 och 163 o ifall man ska gå efter "hakregeln" så blir 163 bäst. denna stämmer också överens bäst med min vikt (80 kg) då salomon påstår att 163 lämpar sig för viktklass 70-90 medan 158 ska lämpas bäst åt 60-80. det man kan lägga till är också att om ja måste säga att ja lutar åt någon stil i min åkning (puder ek park) så lutar ja svagt åt parkhållet (då kortare bräda=158) men om man tittar på vikten så blir väl 163 bättre. sedan är väl eran ganska hård (...?) vilket kanske kan kompenseras lite med att ja köper en kortare bräda (158)? för hård så blir det ju svårare att carva osv... SNÄLLA HJÄLP MIG! vilken ska ja välja??? ledsen att ja bidrar med en till vilken-bräda-ska-ja-välja fråga men ja vore OERHÖRT tacksam för snabba svar!! ha dt bäst! /stefan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp!!!
Tillbaka
Topp