Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
HjÄlp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OHellsing" data-source="post: 1058026" data-attributes="member: 108610"><p>Hej </p><p>Jag kör i år med Scott Scrapper 190 som puderskidor och testade förra året R2 122 184 några gånger. </p><p>Jag är 180cm/68kg och är inne på min andra säsong. Har båda åren haft Extrem Project 100 186cm som daily driver. Båda testade puderskidorna har vart monterade med Guardian/Tracker men körts med olika (dock jämförbara pjäxor) </p><p></p><p>R2an är den solklart kvickaste puderskida jag någonsin testat, dom svänger verkligen omedelbart. Bra med pop har dem också. Har dock för få åk på dem för att bedöma mer. </p><p></p><p>Scrapper går att dra på rejält mycket mer med. Så länge snön är mjuk så har jag inte hittar någon fartgräns än, men det sker på bekostnad av att dom är lite sega i låg fart och rekommenderad monteringspunkt sitter för långt bak och gör saken värre för lätta åkare som mig. +2cm från linjen ger en kvickare skida, men fortfarande stabil och inbjudande till snabb åkning. </p><p>3D-radien är lite skum i pisten, men fungerar över förväntan så länge det är mjukt. Inget hookande eller annat idiotiskt oförutsägbart beteende i alla typer av mjuk snö. </p><p>I vindpack och och hård pist så bettar dom bra när dom är nya, men mest i kortsväng. Långa skärande svängar går bra, men är lite svåra att initiera pga 3D-radien (tror jag). </p><p></p><p>Tailen är alla gånger hård nog för mig och står pall för alla landningar jag har fått tillfälle att testa. Den är stadigare än R2ans tail (som jag minns det) och mindre rocker. Det gör att den inte rikigt är lite lös och smear-vänlig, men det är ju inte så att det inte går. I gengäld så får man som sagt bra stabilitet i fart. </p><p></p><p>Är det nått mer du undrar över så är det bara att fråga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OHellsing, post: 1058026, member: 108610"] Hej Jag kör i år med Scott Scrapper 190 som puderskidor och testade förra året R2 122 184 några gånger. Jag är 180cm/68kg och är inne på min andra säsong. Har båda åren haft Extrem Project 100 186cm som daily driver. Båda testade puderskidorna har vart monterade med Guardian/Tracker men körts med olika (dock jämförbara pjäxor) R2an är den solklart kvickaste puderskida jag någonsin testat, dom svänger verkligen omedelbart. Bra med pop har dem också. Har dock för få åk på dem för att bedöma mer. Scrapper går att dra på rejält mycket mer med. Så länge snön är mjuk så har jag inte hittar någon fartgräns än, men det sker på bekostnad av att dom är lite sega i låg fart och rekommenderad monteringspunkt sitter för långt bak och gör saken värre för lätta åkare som mig. +2cm från linjen ger en kvickare skida, men fortfarande stabil och inbjudande till snabb åkning. 3D-radien är lite skum i pisten, men fungerar över förväntan så länge det är mjukt. Inget hookande eller annat idiotiskt oförutsägbart beteende i alla typer av mjuk snö. I vindpack och och hård pist så bettar dom bra när dom är nya, men mest i kortsväng. Långa skärande svängar går bra, men är lite svåra att initiera pga 3D-radien (tror jag). Tailen är alla gånger hård nog för mig och står pall för alla landningar jag har fått tillfälle att testa. Den är stadigare än R2ans tail (som jag minns det) och mindre rocker. Det gör att den inte rikigt är lite lös och smear-vänlig, men det är ju inte så att det inte går. I gengäld så får man som sagt bra stabilitet i fart. Är det nått mer du undrar över så är det bara att fråga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
HjÄlp!
Tillbaka
Topp