Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Hjälpa min son på skidor upp i knapplift när jag åker bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hellis81" data-source="post: 1142974" data-attributes="member: 167523"><p>Hej igen </p><p>Ska försöka svara på alla nu.</p><p></p><p>Jag bor i södra Skåne, men oavsett om någon kan hjälpa mig så spelar inte det någon roll, jag har inget behov av att lära mig skidor samt att jag inte har tiden till det.</p><p></p><p>Vi höll oss till rullbandet förra året och det funkade bra.</p><p>För några veckor sedan åkte vi till den närmsta skidbacken Vallåsen som inte har rullband, då blev han "tvungen" att åka knapplift.</p><p>Jag sprang bredvid och det funkade bra.</p><p></p><p>Nu till sportlovet ska vi till Åre och att bara hålla sig till stolsliftar är orimligt eftersom det bara är till större backar än jag vill ha upp honom i just nu.</p><p>Rullband finns i Björnen men eftersom han åkt i "större backar" tror jag inte han är intresserad av den 10 m backen med rullband.</p><p>Men vi ska så klart börja där.</p><p>Steget efter blir då knapplift.</p><p>Närmsta stolslift är Sadelexpressen och det är för stort för honom.</p><p></p><p>Att ha en stav med för att bogsera honom är inte en så dum idé.</p><p>Det ger mig faktiskt lite idéer på att göra en "mjuk" variant.</p><p>Ett rep som jag knyter i ryggsäcken och i andra änden en plasttallrik (eller flera) för att bli som knappen.</p><p>Jag tar den riktiga knappen och han bogseras efter i den "mjuka knappliften" som jag sedan bara kan trycka ner i ryggsäcken.</p><p></p><p>Det där ska jag fundera lite på...</p><p>Tack för tipset med staven! Utan det så hade jag inte tänkt på det här.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hellis81, post: 1142974, member: 167523"] Hej igen Ska försöka svara på alla nu. Jag bor i södra Skåne, men oavsett om någon kan hjälpa mig så spelar inte det någon roll, jag har inget behov av att lära mig skidor samt att jag inte har tiden till det. Vi höll oss till rullbandet förra året och det funkade bra. För några veckor sedan åkte vi till den närmsta skidbacken Vallåsen som inte har rullband, då blev han "tvungen" att åka knapplift. Jag sprang bredvid och det funkade bra. Nu till sportlovet ska vi till Åre och att bara hålla sig till stolsliftar är orimligt eftersom det bara är till större backar än jag vill ha upp honom i just nu. Rullband finns i Björnen men eftersom han åkt i "större backar" tror jag inte han är intresserad av den 10 m backen med rullband. Men vi ska så klart börja där. Steget efter blir då knapplift. Närmsta stolslift är Sadelexpressen och det är för stort för honom. Att ha en stav med för att bogsera honom är inte en så dum idé. Det ger mig faktiskt lite idéer på att göra en "mjuk" variant. Ett rep som jag knyter i ryggsäcken och i andra änden en plasttallrik (eller flera) för att bli som knappen. Jag tar den riktiga knappen och han bogseras efter i den "mjuka knappliften" som jag sedan bara kan trycka ner i ryggsäcken. Det där ska jag fundera lite på... Tack för tipset med staven! Utan det så hade jag inte tänkt på det här. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Hjälpa min son på skidor upp i knapplift när jag åker bräda
Tillbaka
Topp