Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Hjälpa min son på skidor upp i knapplift när jag åker bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hellis81" data-source="post: 1142989" data-attributes="member: 167523"><p>Vi kommer bo i Björnen så det är inte så troligt att vi tar oss till Duved/Tege.</p><p>Vi bor alltid i Björnen just för det är utanför men bara två liftar från Åre.</p><p></p><p>Men visst när hela familjen kan åka då kanske det kan vara en trevlig utflykt till Duved/Tege.</p><p></p><p>Det jag tänkt är att sikta in mig på 111, 114, 115, 116, 117 (gröna backarna i Björnen).</p><p>Där 115-117 är början av veckan.</p><p>Jag vill minnas att 106 (Fröåsvängen) också kan vara lämplig senare i veckan om vi kommer så långt.</p><p>120 Björnbacken har jag för mig också är okej, minns den dåligt.</p><p></p><p>Jag har tänkt på transportsträckorna också och visst är de trevliga men det är lite av ett projekt att ta sig dit med en 2,5 åring.</p><p>Problemet är att han vill göra allt och är ganska orädd så vi hade nog fått ha många diskussioner i backen om varför vi inte kan åka de röda och svarta backarna som korsar.</p><p>Han tjatade och tjurade om att han ville åka den snabbare och längre knappliften på Vallåsen, han fick prova men han blev lite rädd.</p><p>Troligtvis hade han inte gett sig förrän han fått prova åka den röda/svarta backen.</p><p></p><p>Men problemet är som sagt upp i knapplifter, inte ner.</p><p>Men jag tror det kan funka med ett rep och en tallrik bakom rumpan.</p><p>Eventuellt så sätter jag en karbin också så den håller sig på plats där bak.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hellis81, post: 1142989, member: 167523"] Vi kommer bo i Björnen så det är inte så troligt att vi tar oss till Duved/Tege. Vi bor alltid i Björnen just för det är utanför men bara två liftar från Åre. Men visst när hela familjen kan åka då kanske det kan vara en trevlig utflykt till Duved/Tege. Det jag tänkt är att sikta in mig på 111, 114, 115, 116, 117 (gröna backarna i Björnen). Där 115-117 är början av veckan. Jag vill minnas att 106 (Fröåsvängen) också kan vara lämplig senare i veckan om vi kommer så långt. 120 Björnbacken har jag för mig också är okej, minns den dåligt. Jag har tänkt på transportsträckorna också och visst är de trevliga men det är lite av ett projekt att ta sig dit med en 2,5 åring. Problemet är att han vill göra allt och är ganska orädd så vi hade nog fått ha många diskussioner i backen om varför vi inte kan åka de röda och svarta backarna som korsar. Han tjatade och tjurade om att han ville åka den snabbare och längre knappliften på Vallåsen, han fick prova men han blev lite rädd. Troligtvis hade han inte gett sig förrän han fått prova åka den röda/svarta backen. Men problemet är som sagt upp i knapplifter, inte ner. Men jag tror det kan funka med ett rep och en tallrik bakom rumpan. Eventuellt så sätter jag en karbin också så den håller sig på plats där bak. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Hjälpa min son på skidor upp i knapplift när jag åker bräda
Tillbaka
Topp