Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
hmm... Vilka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Makten" data-source="post: 40622" data-attributes="member: 28357"><p>Oj, det var svårt...</p><p></p><p>Men du borde börja med att filura ut vad för mått och typ av skida som kan vara lämpligt och sen se vad du kan klämma in i den måttstocken.</p><p></p><p>Längd: Du lär ju inte behöva över 180 om du inte åker mkt offpist.</p><p>Snarare 170-175 eftersom du är lätt.</p><p>Bredd: 70-75 mm midja funkar ju överallt. Bredare verkar onödig.</p><p>Twintip: Kommer du att använda den? Eller klarar du dig utan? Det finns ju helt klart bättre skidor utan twin än med.</p><p>Styvhet: Om du trots allt åker mest i pist så kan du nog gott ha ett par hårda lagg. Fimpa salomon alltså.</p><p>Skärning: Åker du fetskärande eller hobbysladd? Skär antar jag om du är duktig. 12-16 meter radie är enligt min mening roligast i pist, men de är ju skitjobbiga om man vill fisåka ibland. Eller i lössnö. Dessutom finns det väl knappt annat än smala lagg med den skärningen.</p><p></p><p>Jag har uppenbarligen mindre erfarenhet av olika lagg än du, men jag tror att detta är ett bra sätt att tänka. I alla fall om du vill ha ett par lagg som funkar till all din åkning.</p><p></p><p>Själv åker jag på 175cm pocket rocket och 170cm head xp100... Mkt bra komplement. Och jag väger ca 73 kg.</p><p></p><p>Kör hårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Makten, post: 40622, member: 28357"] Oj, det var svårt... Men du borde börja med att filura ut vad för mått och typ av skida som kan vara lämpligt och sen se vad du kan klämma in i den måttstocken. Längd: Du lär ju inte behöva över 180 om du inte åker mkt offpist. Snarare 170-175 eftersom du är lätt. Bredd: 70-75 mm midja funkar ju överallt. Bredare verkar onödig. Twintip: Kommer du att använda den? Eller klarar du dig utan? Det finns ju helt klart bättre skidor utan twin än med. Styvhet: Om du trots allt åker mest i pist så kan du nog gott ha ett par hårda lagg. Fimpa salomon alltså. Skärning: Åker du fetskärande eller hobbysladd? Skär antar jag om du är duktig. 12-16 meter radie är enligt min mening roligast i pist, men de är ju skitjobbiga om man vill fisåka ibland. Eller i lössnö. Dessutom finns det väl knappt annat än smala lagg med den skärningen. Jag har uppenbarligen mindre erfarenhet av olika lagg än du, men jag tror att detta är ett bra sätt att tänka. I alla fall om du vill ha ett par lagg som funkar till all din åkning. Själv åker jag på 175cm pocket rocket och 170cm head xp100... Mkt bra komplement. Och jag väger ca 73 kg. Kör hårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
hmm... Vilka skidor?
Tillbaka
Topp