Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
hmm... Vilka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 40626" data-attributes="member: 13245"><p>Den endas skidan av dem du nämner jag har riktigt mycket erfarenhet av är Völkl G4. Skall du inte köra jättemycket baklängesåkning funkar nog den twintippen som finns på G4an tillräckligt bra. Den ser inte mycket ut för världen, men det beror mycket på skidans bredd och relationen till den enorma framspetsen.</p><p></p><p>Om det verkligen är så att du åker mycket pist, och dessutom har tävlat och därmed kan antas ha en hyfsad teknik, är G4an ett fenomenalt alternativ. Jag tycker definitivt inte det är någon ide att gå ned till 75mm midja eller mindre utom om man behöver bra pistegenskaper och INTE har teknik och kraft att hantera en aningen styvare 80plus-skida som G4an.</p><p></p><p>Jag ger en utförlig beskrivning av G4an och dess egenskaper och diskuterar också längdval (har kört 178,188,198 och väger ca 65kg) i min tämligen långa recension:</p><p></p><p><a href="http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/998/" target="_blank">http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/998/</a></p><p></p><p></p><p>Läs den och fundera sedan på om inte du ligger exakt rätt i G4ans målgrupp?</p><p></p><p>HWC HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 40626, member: 13245"] Den endas skidan av dem du nämner jag har riktigt mycket erfarenhet av är Völkl G4. Skall du inte köra jättemycket baklängesåkning funkar nog den twintippen som finns på G4an tillräckligt bra. Den ser inte mycket ut för världen, men det beror mycket på skidans bredd och relationen till den enorma framspetsen. Om det verkligen är så att du åker mycket pist, och dessutom har tävlat och därmed kan antas ha en hyfsad teknik, är G4an ett fenomenalt alternativ. Jag tycker definitivt inte det är någon ide att gå ned till 75mm midja eller mindre utom om man behöver bra pistegenskaper och INTE har teknik och kraft att hantera en aningen styvare 80plus-skida som G4an. Jag ger en utförlig beskrivning av G4an och dess egenskaper och diskuterar också längdval (har kört 178,188,198 och väger ca 65kg) i min tämligen långa recension: [URL]http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/998/[/URL] Läs den och fundera sedan på om inte du ligger exakt rätt i G4ans målgrupp? HWC HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
hmm... Vilka skidor?
Tillbaka
Topp