Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
hmm... Vilka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="0la" data-source="post: 40632" data-attributes="member: 31673"><p>Hmm... Igen.</p><p>Tror, att om jag köper nytt så hoppar jag nog diamir bindningarna, </p><p>blir för dyrt. Men hittar jag beggat så...</p><p>Ang. bredden så märkte jag knappt bredden på Ride Ex, </p><p>116-84-108, och kändes ju inte direkt bortkommet i pisten. Tycker </p><p>egentligen att åka pist är "ett nödvändigt ont". Så åker så fort </p><p>tillfälle ges utanför. Förutsatt att det är "åkbart", bra teknikträning </p><p>om inte annat.</p><p>Samlade ihop 2plank`s recensioner på skidorna ni pratade om:</p><p></p><p>Head Monster iM-85 </p><p>Head´s underbara skida har blivit följsammare till i år och därmed </p><p>också mer lättsvängd,vilket gör att den fungerar ganska bra i pisten </p><p>och flyter som en dröm utanför när snön blir djupare. Kräver lite </p><p>kraft och ger mycket tillbaks.</p><p>Mått: 122-85-110 mm. Längd: 179, 186 och 193 cm.</p><p>Men hur funkar den i skitsnö offpist?</p><p></p><p>Völkl Vertigo G4 </p><p>Denna legendariska feting är en av dom kvickaste skidor i denna </p><p>katergori,trots detta tål den nästan hur mycket fart som helst även </p><p>om underlaget är ojämnt. Är åkaren för tung kan han el. hon dock </p><p>tycka att den översvänger litegrann om farten blir för hög i </p><p>off-pisten. På det stora hela en otroligt komplett skida som </p><p>fungerar mycket bra som telis.</p><p>Mått: 118-83-106 mm. Längd: 178, 188 och 198 cm</p><p></p><p>Sen tycker jag ju att följande låter väldans intressant:</p><p>Nordica Beast 92 </p><p>Denna skida är en gigantisk twintip med otroliga egenskaper. Med </p><p>bindningen monterad väldigt långt fram kan man tro att det skall </p><p>bli instabilt men så är inte fallet,bara en otroligt lättmanövererad </p><p>feting som bjuder på massor av åkglädje redan i låg fart men som </p><p>klarar hårdare underlag med glans.</p><p>Mått: 124-92-116 mm. Längd: 166, 177 och 188 cm.</p><p></p><p>Atomic Stomp </p><p>Ännu en halvfet twintip som funkar som en skida för hela berget, i </p><p>alla fall för den som är lite lättare. Stompen är till skillnad från </p><p>Atomics övriga friåkningsskidor väldigt lättåkt men har ändå ett </p><p>grymt kantgrepp. Riktigt rolig att åka med på alla typer av underlag </p><p>men tappar i luften på grund av platta integrerad i skida. Tweak </p><p>heter det smalare alternativet. </p><p>Mått: 116-88-106 mm. Längd: 186 cm</p><p>Men lite lång måhända?</p><p></p><p>Rossignol Scratch BC </p><p>Bred twintip som funkar utmärkt som vanlig friåkningsskida. </p><p>Förvånansvärt bra kantgrepp i pisten och väldigt lekfull. Snyggaste </p><p>skidan på marknaden men den som har tänkt hoppa mer än åka </p><p>bör välja lillebror Scratch FS för BC blir lite osmidig i luften.</p><p>Mått: 122-90-115 mm. Längd: 176,182,188 cm.</p><p>Som sagt, SNYGGAST!!!!!!! Men PR var inte så bra eller?</p><p></p><p>Jag vill ju ha 3-4 alternativ om jag ska leta beggat. Så lista gärna </p><p>favoriterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="0la, post: 40632, member: 31673"] Hmm... Igen. Tror, att om jag köper nytt så hoppar jag nog diamir bindningarna, blir för dyrt. Men hittar jag beggat så... Ang. bredden så märkte jag knappt bredden på Ride Ex, 116-84-108, och kändes ju inte direkt bortkommet i pisten. Tycker egentligen att åka pist är "ett nödvändigt ont". Så åker så fort tillfälle ges utanför. Förutsatt att det är "åkbart", bra teknikträning om inte annat. Samlade ihop 2plank`s recensioner på skidorna ni pratade om: Head Monster iM-85 Head´s underbara skida har blivit följsammare till i år och därmed också mer lättsvängd,vilket gör att den fungerar ganska bra i pisten och flyter som en dröm utanför när snön blir djupare. Kräver lite kraft och ger mycket tillbaks. Mått: 122-85-110 mm. Längd: 179, 186 och 193 cm. Men hur funkar den i skitsnö offpist? Völkl Vertigo G4 Denna legendariska feting är en av dom kvickaste skidor i denna katergori,trots detta tål den nästan hur mycket fart som helst även om underlaget är ojämnt. Är åkaren för tung kan han el. hon dock tycka att den översvänger litegrann om farten blir för hög i off-pisten. På det stora hela en otroligt komplett skida som fungerar mycket bra som telis. Mått: 118-83-106 mm. Längd: 178, 188 och 198 cm Sen tycker jag ju att följande låter väldans intressant: Nordica Beast 92 Denna skida är en gigantisk twintip med otroliga egenskaper. Med bindningen monterad väldigt långt fram kan man tro att det skall bli instabilt men så är inte fallet,bara en otroligt lättmanövererad feting som bjuder på massor av åkglädje redan i låg fart men som klarar hårdare underlag med glans. Mått: 124-92-116 mm. Längd: 166, 177 och 188 cm. Atomic Stomp Ännu en halvfet twintip som funkar som en skida för hela berget, i alla fall för den som är lite lättare. Stompen är till skillnad från Atomics övriga friåkningsskidor väldigt lättåkt men har ändå ett grymt kantgrepp. Riktigt rolig att åka med på alla typer av underlag men tappar i luften på grund av platta integrerad i skida. Tweak heter det smalare alternativet. Mått: 116-88-106 mm. Längd: 186 cm Men lite lång måhända? Rossignol Scratch BC Bred twintip som funkar utmärkt som vanlig friåkningsskida. Förvånansvärt bra kantgrepp i pisten och väldigt lekfull. Snyggaste skidan på marknaden men den som har tänkt hoppa mer än åka bör välja lillebror Scratch FS för BC blir lite osmidig i luften. Mått: 122-90-115 mm. Längd: 176,182,188 cm. Som sagt, SNYGGAST!!!!!!! Men PR var inte så bra eller? Jag vill ju ha 3-4 alternativ om jag ska leta beggat. Så lista gärna favoriterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
hmm... Vilka skidor?
Tillbaka
Topp