Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
hmm...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 400116" data-attributes="member: 32948"><p>Jasså det tycker du? Jag tycker det låter helt jättefel! </p><p></p><p>FistGalt: Det verkar som om tomten som monterade dina bindningar har satt förspänningen fel. (Förspänningen har ingenting med hur hårt din-skalan är skruvad). </p><p>Antagligen är avståndet mellan tå och häl för stort, därav glappet. </p><p>Mitt tips är att inte försöka mecka med det själv om du inte vet var du kollar om förspänningen är rätt, utan att gå tillbaka till butiken (eller till en bättre butik) och få det fixat. </p><p></p><p>Om det inte skulle vara så kan problemet ligga i att dina pjäxor är slitna vid tå/häl. Är de fräscha så ligger nog problemet i att bindningarna är för löst ställda. skruva upp ett snäpp och prova igen. På M11.0 bör du dock inte skruva över en sisådär "9" skulle jag tro. Efter det så uppför sig inte bindningen som den ska - i så fall är du tvungen att köpa en bättre bindning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 400116, member: 32948"] Jasså det tycker du? Jag tycker det låter helt jättefel! FistGalt: Det verkar som om tomten som monterade dina bindningar har satt förspänningen fel. (Förspänningen har ingenting med hur hårt din-skalan är skruvad). Antagligen är avståndet mellan tå och häl för stort, därav glappet. Mitt tips är att inte försöka mecka med det själv om du inte vet var du kollar om förspänningen är rätt, utan att gå tillbaka till butiken (eller till en bättre butik) och få det fixat. Om det inte skulle vara så kan problemet ligga i att dina pjäxor är slitna vid tå/häl. Är de fräscha så ligger nog problemet i att bindningarna är för löst ställda. skruva upp ett snäpp och prova igen. På M11.0 bör du dock inte skruva över en sisådär "9" skulle jag tro. Efter det så uppför sig inte bindningen som den ska - i så fall är du tvungen att köpa en bättre bindning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
hmm...
Tillbaka
Topp