Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hmmm...?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 3193" data-attributes="member: 10565"><p>jag säger bara toppen..... en vinter i Österrike är super, fullt ös överallt och alltid. men att jobba som skidlärare i alperna är ingen höjdare,du får dålig lön,dåliga arbetstider du arbetar dagtid sex eller sju dagar i veckan dvs ingen tid att åka själv......listan är lång.</p><p>du kan hitta jobb som diskare kvällstid och få nästan dubbelt så mycket i lön och dessutom vara ledig och åka på dagarna. visserligen låter det lite coolare att säga att man är skidlärare än diskare men det är fan så mycket coolare att kunna åka skidor varje dag utan att behöva ploga ner för barnbacken med 20 skrikande barn efter sig. det är inte alls svårt att hitta jobb om man inte är kräsen. tyska behöver du heller inte kunna visst det underlättar men engelska funkar också bra. </p><p>Åk och jobba en säsong men lyd mitt råd INTE som skidlärare. lycka till med planerna mvh Erika</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 3193, member: 10565"] jag säger bara toppen..... en vinter i Österrike är super, fullt ös överallt och alltid. men att jobba som skidlärare i alperna är ingen höjdare,du får dålig lön,dåliga arbetstider du arbetar dagtid sex eller sju dagar i veckan dvs ingen tid att åka själv......listan är lång. du kan hitta jobb som diskare kvällstid och få nästan dubbelt så mycket i lön och dessutom vara ledig och åka på dagarna. visserligen låter det lite coolare att säga att man är skidlärare än diskare men det är fan så mycket coolare att kunna åka skidor varje dag utan att behöva ploga ner för barnbacken med 20 skrikande barn efter sig. det är inte alls svårt att hitta jobb om man inte är kräsen. tyska behöver du heller inte kunna visst det underlättar men engelska funkar också bra. Åk och jobba en säsong men lyd mitt råd INTE som skidlärare. lycka till med planerna mvh Erika [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hmmm...?
Tillbaka
Topp