Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hobbyjibbers intar backarna.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jespr" data-source="post: 97862" data-attributes="member: 32056"><p>Yutta:</p><p>Ja, det är just dessa saker som är värda att diskuteras. Friskidåkningen har i princip gått exakt samma väg som snorboardåkningen gjorde för ett decennium sen. Vad jag undrar är om det är värt att låta denna älskade sport att gå samma väg. Det komer väl förr eller senare bli en OS-sport, och var har ordet "fri" i friåkning då tagit vägen? Denna diskussion om "hobbyjibbers" är bara en biprodukt av friåkningens kommersialisering och jag anser varken att den är bra eller dålig. "Hobbyjibbers" får vara de som de är precis så mycket de vill, det rör inte mig, men frågan är om alla kan stå ut med det? De som verkligen älskar sporten och kan kalla det sitt liv borde väl ändå känna en gnutta ilska då deras favorit-bergssida har blivit uppåkt av "tightjackastorabyxor-skate-nitbälte-superdyrutrustningfastjagintekanåka-twintip-visakalsongerna"-skidåkarna. Det handlar väl då om att fråga sig detta: Skall friåkningen vara alla förunnat, men samtidigt ha sina gränser, vad gäller kommersialisering? (detta må låta lite väl diktaturiskt, men det kan väl ändå vara värt att ställa sig den frågan). </p><p></p><p>Just for the record: Jag tar ställningen för skidåkningens utveckling, men mot ökad "stor-företagsinblandning" i sporten, då jag inte riktigt gillar när man ser McDonaldsreklam i hopptävlingar. Detta är också en biprodukt av friåkningens kommersialisering.</p><p></p><p>//Jespr</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jespr, post: 97862, member: 32056"] Yutta: Ja, det är just dessa saker som är värda att diskuteras. Friskidåkningen har i princip gått exakt samma väg som snorboardåkningen gjorde för ett decennium sen. Vad jag undrar är om det är värt att låta denna älskade sport att gå samma väg. Det komer väl förr eller senare bli en OS-sport, och var har ordet "fri" i friåkning då tagit vägen? Denna diskussion om "hobbyjibbers" är bara en biprodukt av friåkningens kommersialisering och jag anser varken att den är bra eller dålig. "Hobbyjibbers" får vara de som de är precis så mycket de vill, det rör inte mig, men frågan är om alla kan stå ut med det? De som verkligen älskar sporten och kan kalla det sitt liv borde väl ändå känna en gnutta ilska då deras favorit-bergssida har blivit uppåkt av "tightjackastorabyxor-skate-nitbälte-superdyrutrustningfastjagintekanåka-twintip-visakalsongerna"-skidåkarna. Det handlar väl då om att fråga sig detta: Skall friåkningen vara alla förunnat, men samtidigt ha sina gränser, vad gäller kommersialisering? (detta må låta lite väl diktaturiskt, men det kan väl ändå vara värt att ställa sig den frågan). Just for the record: Jag tar ställningen för skidåkningens utveckling, men mot ökad "stor-företagsinblandning" i sporten, då jag inte riktigt gillar när man ser McDonaldsreklam i hopptävlingar. Detta är också en biprodukt av friåkningens kommersialisering. //Jespr [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hobbyjibbers intar backarna.
Tillbaka
Topp